Czy lekarz może się kontaktować z pacjentem z prywatnego numeru telefonu
Lekarz zatrudniony w szpitalu badał dokumentację medyczną pacjenta. Po wgłębieniu się w historię choroby postanowił dopytać pacjenta o kilka kwestii. W tym celu zadzwonił do niego z prywatnego telefonu. Czy taka praktyka jest dopuszczalna? Jeżeli tak, to jakie dodatkowe wymagania powinien spełnić lekarz? Czy powinien np. pozyskać dodatkową zgodę pacjenta na kontaktowanie się z nim ze swojego prywatnego telefonu? »
Rola rejestracji medycznej w podmiocie leczniczym
Do głównych zadań rejestracji medycznej należy przede wszystkim obsługa pacjenta zgodnie z przyjętymi standardami. Pracownik rejestracji medycznej jest pierwszą osobą, z którą styka się pacjent chcący zrealizować usługę medyczną w danym podmiocie. Pierwsze wrażenie, którego doświadczy pacjent, często będzie miało wpływ na całokształt jego oceny dotyczącej funkcjonowania danego podmiotu leczniczego. W jaki sposób praca rejestracji medycznej kształtuje wizerunek podmiotu leczniczego i na co należy zwrócić szczególną uwagę w zarządzaniu „pierwszą linią frontu”? »
Co jest istotne w diagnostyce i dokumentacji ortodontycznej
Celem leczenia ortodontycznego jest poprawa wyglądu uzębienia oraz rysów twarzy, jeśli również są zniekształcone. Ważne jest, by leczenie ortodontyczne nie pogarszało wydolności czynnościowej pacjenta, a służyło poprawieniu funkcji. Szczególne znaczenie ma zatem podejście ukierunkowane na problem danego pacjenta oraz szeroką ocenę jego sytuacji. »
Wniosek o zmianę rodzaju umowy o pracę
Do placówek medycznych jako pracodawców mają zastosowanie przepisy zmodyfikowanego Kodeksu pracy zawarte w ustawie z 9 marca 2023 r. o zmianie ustawy Kodeks pracy oraz niektórych innych ustaw. Pojawiła się nowa regulacja – przywilej pracownika w zakresie możliwości wnioskowania do prowadzącego placówkę medyczną jako pracodawcy o zmianę wybranych warunków zatrudnienia. Współpraca między pracownikiem a pracodawcą w zakresie tych wniosków może być problematyczna, uwzględniając kształt nowej regulacji. »
Zaginęły wyniki badań diagnostycznych pacjenta – kogo powiadomić
Pracownik przychodni przeprowadzający badania USG zauważył, że nie ma na biurku wyników badań pacjenta. Powiadomił o tym kierownika placówki i inspektora ochrony danych. Czy należy również poinformować o incydencie samego pacjenta, którego dotyczy sprawa? »