Kto kieruje na badania pracownika tymczasowego
Jako zarządzający placówką medyczną na pewno zetknąłeś się z przypadkami, w których pracownicy tymczasowi wymagają badań. Czy wiesz, kto odpowiada za skierowanie ich na badania – agencja pracy czy pracodawca użytkownik? Znajomość tych przepisów okazuje się bardzo ważna, aby właściwie przeprowadzać badania i unikać problemów prawnych. »
Zabieg bez zgody pacjenta: jak uniknąć roszczeń
Zanim przystąpimy do zabiegu, kluczowe jest uzyskanie pisemnej zgody pacjenta. Co się stanie, jeśli lekarz lub placówka medyczna zignorują ten krok? Jakie ryzyko i konsekwencje wiążą się z brakiem formalnej zgody? Co zrobić, jeśli już doszło do tego niedopatrzenia, a chcemy uniknąć skomplikowanego procesu prawnego? Omawiamy te zagadnienia i proponujemy praktyczne rozwiązania. »
Kontrola trzeźwości w placówkach medycznych
Właściwa gotowość do pracy jest niezbędna w każdej branży, jednak w placówkach medycznych ma znaczenie strategiczne. Niedysponowany personel może stanowić zagrożenie nie tylko dla siebie, lecz także przede wszystkim dla pacjentów. Dowiedz się, jak skutecznie kontrolować trzeźwość w placówkach medycznych, aby zapewnić bezpieczeństwo i najwyższą jakość opieki. »
Wyzwania dla służb bhp w placówkach medycznych
Podmiot leczniczy musi zapewnić bezpieczeństwo pracy nie tylko personelowi medycznemu, lecz także wszystkim zatrudnionym, niezależnie od formy zatrudnienia. Kluczowe jest przestrzeganie przepisów bhp, współpraca z odpowiednimi specjalistami oraz regularne kontrole i analizy stanu bezpieczeństwa. Zadbaj bezpieczeństwo w swojej placówce medycznej! »
Jak budować długotrwałe relacje z pacjentami
Wartość pozyskania nowego pacjenta jest siedmiokrotnie wyższa niż utrzymanie obecnego. Pacjent, który czuje się profesjonalnie traktowany, chętniej powróci. Ważne jest budowanie długotrwałych relacji zwiększających zaangażowanie pacjentów. Odkryj efektywne strategie, które przyniosą korzyści zarówno pacjentom, jak i Twojej placówce medycznej. »
Zmiana zasady uwzględniania certyfikatów akredytacyjnych
Nowelizacja zarządzenia prezesa NFZ w sprawie szczegółowych warunków umów w systemie podstawowego szpitalnego zabezpieczenia świadczeń opieki zdrowotnej dotycząca certyfikatów akredytacyjnych dla szpitali i korzystania ze współczynników korygujących weszła w życie 12 czerwca br. Nowe zasady mają na celu sprawiedliwsze uwzględnianie tych certyfikatów przy ustalaniu ryczałtu. »
Jakiego odszkodowania za błędy medyczne może żądać pacjent od placówki medycznej
Poszkodowany w szpitalu pacjent (lub jego rodzina w przypadku śmierci pacjenta) może w ramach Funduszu Kompensacyjnego Zdarzeń Medycznych liczyć na otrzymanie odszkodowania bez konieczności udawania się do sądu. Choć wnioski pacjentów już wpływają, to wypłata odszkodowań na razie jest jednak niemożliwa, bo brakuje rozporządzenia do ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, która ustanawia Fundusz Kompensacyjny Zdarzeń Medycznych. »
Co powinno zawierać zlecenie badań obrazowych i radiologicznych
Stosowanie promieniowania jonizującego w medycynie jest regulowane przez Prawo atomowe, które wymaga, aby ekspozycja pacjenta była uzasadniona przez zastosowanie sprawdzonej radiologicznej procedury diagnostycznej lub leczniczej w danej sytuacji klinicznej. Sprawdź, co wpisać w zleceniu takich badań. »
Procedura i zasady wystawiania zaświadczeń e-ZLA
Procedurę orzekania o niezdolności do pracy regulują przepisy ustawy o świadczeniach z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa oraz rozporządzenie ministra pracy i polityki społecznej w sprawie trybu i sposobu orzekania o czasowej niezdolności do pracy, wystawiania zaświadczenia lekarskiego oraz trybu i sposobu sprostowania błędu w zaświadczeniu lekarskim. Oto szczegóły. »