Dokumentacja medyczna i bezpieczeństwo danych

Zobacz wszystkie dokumenty z działu Dokumentacja medyczna i bezpieczeństwo danych »

Akademia lekarza dentysty - studium przypadków

Abrazja powietrzna i jej zastosowanie kliniczne

Abrazja powietrzna jest techniką pozwalającą na pseudomechaniczne opracowanie twardych tkanek zębowych poprzez użycie energii kinetycznej cząstek materiału ściernego kierowanych na powierzchnię zęba z dużą prędkością, w strumieniu powietrza. Technika ta jest szczególnie przydatna w stomatologii adhezyjnej. Nie wszystkie jednak postulowane zastosowania kliniczne znajdują swoje uzasadnienie.

Opracowywanie ubytku spowodowanego próchnicą wtórną

Najnowszy odcinek cyklu „Stomatologia w praktyce” poświęcony jest leczeniu zachowawczemu. Tego typu ubytki łatwo przeoczyć, ponieważ często znajdują się pod pozornie szczelnym wypełnieniem. Dlatego podczas diagnostyki warto korzystać ze zdjęć rentgenowskich, które pomogą zobrazować skalę problemu. Sprawdź, jak powinno przebiegać usunięcie próchnicy wtórnej od momentu podania znieczulenia pacjentowi aż do zakończenia zabiegu.

Jak właściwie zdiagnozować pacjenta z bólem

Najczęściej to ból zmusza pacjenta do zgłaszania się do gabinetu dentystycznego. Lekarz dentysta ma obowiązek pomóc pacjentowi, który zgłasza się z bólem zęba, i to jeszcze tego samego dnia. Niedopełnienie tego obowiązku może doprowadzić do zapłacenia bardzo wysokiej kary.

Zobacz wszystkie dokumenty z działu Akademia lekarza dentysty - studium przypadków »