Czy wysyłając dokumentację medyczną w wiadomości e-mail, trzeba szyfrować załączniki
Szyfrowanie wiadomości jest dobrym rozwiązaniem i właściwie stosowane stanowi przejaw odpowiedzialnego zachowania administratora danych. Jednak w przypadku niektórych administratorów konieczne będą podjęcie szerszych działań i jeszcze intensywniejsza ochrona przetwarzanych danych osobowych. »
Jakie są zasady wymiany elektronicznej dokumentacji medycznej (EDM) między placówkami
Elektroniczna postać dokumentacji medycznej usprawnia wymianę dokumentacji i informacji o pacjencie między poszczególnymi podmiotami udzielającymi świadczeń zdrowotnych na potrzeby kontynuacji leczenia. Jak wykonywać ją w sposób prawidłowy i bezpieczny dla przesyłanych danych pacjentów? »
Przetwarzanie danych zdrowotnych pracowników
Podmioty wykonujące działalność leczniczą (PWDL) mogą w niektórych sytuacjach występować w podwójnej roli. Dzieje się tak wówczas, gdy ten sam podmiot świadczy usługi w zakresie medycyny pracy i jednocześnie pełni funkcję pracodawcy wobec pracowników, wobec których te usługi wykonuje. W sprawie dopuszczalności takiego rozwiązania zajmował stanowisko prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO) na podstawie orzecznictwa UE. »
Mobilne prawo wykonywania zawodu
Zgodnie z projektowanymi przepisami lekarz po pobraniu mobilnej wersji prawa wykonywania zawodu nie będzie musiał mieć przy sobie karty identyfikacyjnej i papierowej formy dokumentu, gdy nastąpi przejście tylko na formę mobilną. Sprawdź, czy poprzednie formy prawa wykonywania zawodu pozostaną nadal aktualne. »
Obowiązek składania rocznego sprawozdania finansowego
Proszę o informację, czy SP ZOZ składa sprawozdania finansowe, tj. bilans, rachunek zysków i strat oraz informację roczną do Krajowej Administracji Skarbowej, czy do KRS i w jakim terminie. Czy do 31 marca 2024 r., czy w terminie 10 dni od zatwierdzenia sprawozdania przez organ założycielski? »
Pacjent z bólem ustno-twarzowym w gabinecie dentystycznym
Bóle ustno-twarzowe są stosunkowo częstym powodem zgłaszania się pacjentów do gabinetu stomatologicznego. Dolegliwości okolicy szczękowo-twarzowej bywają różnorodne i liczne, często niełatwe do zdiagnozowania dla samego lekarza stomatologa. Dlatego bóle w zakresie twarzoczaszki powinny być w zakresie zainteresowania nie tylko lekarza dentysty, ale także neurologa, okulisty czy laryngologa. »
Jak zmniejszyć obciążenie administracyjne
Czy zastanawiałeś się kiedyś, jak zmniejszyć obciążenie administracyjne personelu medycznego i zapobiec wypaleniu zawodowemu? Omawiamy efektywne strategie zarządzania dokumentacją, które nie tylko odciążą Twoich pracowników, ale także znacząco poprawią płynność pracy w placówkach medycznych. Odkryj innowacyjne metody, które rewolucjonizują codzienne obowiązki i pozwolą ci skupić się na tym, co najważniejsze – opiece nad pacjentem. »
W jaki sposób radzić sobie z nieodwołanymi wizytami w gabinecie stomatologicznym?
Nieodwołane wizyty, które są dość powszechnym zjawiskiem, w znacznym stopniu odbijają się nie tylko na samej logistyce w gabinecie weterynaryjnym. Za każdym razem jest to odczuwalna strata przychodów dla gabinetu weterynaryjnego. Jak radzić sobie z niefrasobliwymi klientami? Jakie działania wdrożyć, by ograniczyć negatywny wpływ tego zjawiska? »