Jak należy właściwie rozmawiać z pacjentami o cenach świadczonych usług
Dobrze funkcjonująca sprzedaż usług to podstawa każdej działalności gospodarczej i gabinet stomatologiczny nie odbiega w tym przypadku od normy. Gdy jest słaba, gabinet nie przynosi zysku i jest na najprostszej drodze do bankructwa. Dlatego szczególnie istotne w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa jest odpowiednie zarządzanie cenami poszczególnych usług. Trzeba umiejętnie to robić, kiedy zamierzamy je podwyższyć – niezależnie, czy z chęci zwiększenia marży czy trudnej sytuacji na rynku, choćby spowodowaną obecnie epidemią koronawirusa. »
Jak z korzyścią dla kliniki możesz wykorzystać rekomendacje zadowolonego klienta
Zachęcanie zadowolonych klientów do dzielenia się swoimi doświadczeniami przez Internet, a zwłaszcza za pomocą social mediów, pomaga gabinetowi stworzyć bazę wirtualnych dowodów na jakość jego usług. Pozytywne opinie klientów to potężne narzędzie marketingowe. Wiele marek zaczęło traktować budowanie strategii na ich podstawie bardzo poważnie. Taka taktyka pomaga stworzyć silną i natychmiastową więź z klientami oraz przyciągnąć ich uwagę. »
Leasing jako zewnętrzne źródło finansowania inwestycji w gabinecie stomatologicznym
Leasing w placówkach stomatologicznych to rozwiązanie nowe, jednak często niedoceniane. Podmioty lecznicze w porównaniu do przedsiębiorstw w innych sektorach gospodarki stosunkowo rzadko korzystają z tej formy finansowania inwestycji w swoich przychodniach, szpitalach, angażując za to spore kwoty z kredytów bankowych. Warto zainteresować się leasingiem, ponieważ nie dość, że może być to tańsza dla firmy forma zakupu urządzenia medycznego czy samochodu, to jeszcze funkcjonowanie na rynku dużej liczby firm leasingowych skutkuje poważnymi obniżkami cen zakupu tych urządzeń, jeśli są one nabywane właśnie w drodze leasingu. »
Senior w gabinecie dentystycznym – na co zwrócić uwagę, przyjmując starszego pacjenta
Pacjenci w wieku podeszłym stanowią prawdziwe wyzwanie dla lekarza dentysty, ponieważ każdy z nich wymaga indywidualnego dostosowania procedur stomatologicznych do zmian w jamie ustnej związanych z wiekiem. Gdy pacjent osiągnie wiek senioralny, rzadziej odwiedza gabinet stomatologiczny. »
Sprawdź, czy kontrakt dentystyczny tylko na osiedle narusza zasady uczciwego obrotu
Zawężenie terenowe kontraktowania usług stomatologicznych przez NFZ do obszaru miejskiego nieokreślonego w przepisach konkursowych (np. kontraktowanie w ramach 1 osiedla, podczas gdy zarządzenie konkursowe przewiduje kontraktowanie na obszarze minimum dzielnicy, stanowi naruszenie zasad uczciwej konkurencji i równego traktowania stomatologów-oferentów). Wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z 15 grudnia 2020 r. (sygn. akt II GSK 761/18). »
Sprawdź, kiedy skarga do SN nie jest zasadna
Jeżeli karny sąd odwoławczy, procedujący sprawę pomówienia dentysty przez pacjenta lub członka jego rodziny, uzna, że dowody przedłożone przed sądem I instancji wskazują na możliwość skazania i sprawa ma być ponownie rozpoznana, to Sąd Najwyższy nie ma podstaw do kwestionowania tego orzeczenia, a skargę na nie – oddala. Postanowienie Sądu Najwyższego z 20 lutego 2020 r. (sygn. akt III KS 33/19). »
W jaki sposób skutecznie stosować w stomatologii elementy fitoterapii
Fitoterapia, czyli ziołolecznictwo, jest działem medycyny alternatywnej, zajmującej się leczeniem preparatami ziołowymi. Od tysięcy lat zioła są wykorzystywane do leczenia różnych dolegliwości. Z kolei na przestrzeni ostatnich miesięcy zioła stały się symbolem leczenia ekologicznego. Korzystając z dobrodziejstw natury, mamy możliwość niesienia pomocy naszym pacjentom – w zakresie leczenia dziąseł i błony śluzowej jamy ustnej. »