Jak zoptymalizować koszty funkcjonowania gabinetu w obecnej sytuacji gospodarczej
Rosnąca inflacja, a także problemy ze źródłami ogrzewania wpływają na działalność gabinetów stomatologicznych. Grozi im bowiem zmniejszenie liczby klientów przy jednoczesnym zwiększeniu kosztów finansowania. W tej sytuacji nie pozostaje nic innego, jak zoptymalizować koszty prowadzenia działalności. »
UE umożliwia sfinansowanie rozwiązań w zakresie zdrowia cyfrowego
W nowej perspektywie 2021–2027 w ramach funduszy strukturalnych są dostępne środki finansowe na sfinansowanie rozwiązań w zakresie cyberbezpieczeństwa i zdrowia cyfrowego. Rozmowa z dr. Andrzejem Rysiem, dyrektorem ds. systemów zdrowia, produktów medycznych i innowacji, DG Sante w Komisji Europejskiej. »
Co każdy stomatolog powinien wiedzieć o znieczuleniach
Wszystkie zabiegi wykonywane przez lekarzy dentystów wiążą się prawie zawsze z różnego rodzaju odczuciami bólowymi. Znieczulenie jest to inaczej znoszenie odczuwania bólu. Lekarza stomatologa powszechnie stosującego znieczulenie w praktyce lekarskiej powinna cechować dobra znajomość anatomii, wiedzy o podstawowych środkach farmakologicznych oraz znajomość niezbędnej techniki podawania znieczulenia pacjentowi. »
Czy szkolenia pracowników będą wliczane do czasu pracy?
W przypadku gdy pracodawca poleci pracownikowi wzięcie udziału w szkoleniu, szkolenie takie powinno zostać sfinansowane przez pracodawcę i w całości wliczane do czasu pracy. Taka podstawowa reguła leży u podstaw przygotowywanej nowelizacji Kodeksu pracy. Sprawdźmy, jakie są praktyczne skutki przygotowywanych zmian. »
Lista obecności pracowników nie może naruszać przepisów o RODO
Pytanie: W naszym szpitalu prowadzona jest lista obecności pracowników. Dzięki niej możemy potwierdzić obecność danej osoby w pracy. Lista ta zawiera dane osobowe pracowników. Jak zatem prowadzić listę obecności zgodnie z regułą minimalizacji danych osobowych wynikającą z RODO? »
Poznaj procedurę zarządzania skargami i wnioskami od pacjentów
Żadna placówka ochrony zdrowia nie chce mieć w swoich szeregach niezadowolonego pacjenta. Niestety takie sytuacje się zdarzają. Niezależnie od tego, czy zarzuty pacjenta są zasadne, czy nie, to należy się do nich jakość odnieść. Dlatego warto przygotować odpowiednią procedurę, która pozwoli zarządzać skargami. »
Poznaj wskazówki, jak chronić dane elektroniczne pacjentów
Hakerzy zaatakowali systemy informatyczne Centrum Zdrowia Matki Polki w Łodzi. W związku z tym incydentem pamiętajmy o tym, co może nas ustrzec przed wyciekiem danych w placówce medycznej. Upewnijmy się, że logujemy się na oryginalnej, bezpiecznej stronie, korespondujemy z prawdziwą, uprawnioną osobą bądź instytucją, otwieramy sprawdzone załączniki i linki. Co jeszcze może nas uchronić przed cyberatakiem? »
Archiwalny Zdarzenie niepożądane – jak je zgłosić zgodnie z planowanymi zmianami
Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, który ma być odpowiedzią na wyzwania związane między innymi z prawną regulacją zdarzeń niepożądanych. W środowisku medycznym, jak też pacjentów już wielokrotnie pojawiały się głosy wskazujące na potrzebę kompleksowej regulacji zdarzeń niepożądanych. »
Najnowszy numer
Nr 91 - marzec 2025 r.
