„Już po X miesiącach nowy uśmiech za Y zł miesięcznie” – czyli jak przetrwać w czasie pandemii
W sytuacji pandemii oczywistym działaniem jest optymalizacja kosztów i zachowawcze podejście zarówno do rozwoju, jak i np. inwestycji w innowacje, nawet jeśli właścicielom centrów stomatologicznych zostały własne środki na finansowanie działań. »
Co powinien określać regulamin organizacyjny gabinetu w dobie pandemii
Warto zweryfikować obowiązujące w placówce medycznej procedury w ten sposób, aby funkcjonowanie podmiotu stało się łatwiejsze. Opłaca się także stworzyć nowe rozwiązania organizacyjne, które pozwolą jednostce sprawnie funkcjonować. »
Czy musisz uaktualnić rejestr swoich pracowników
W rozporządzeniu w sprawie szkodliwych czynników biologicznych dla zdrowia w środowisku pracy, które obowiązuje od 29 grudnia 2020 r., dodano wirusa SARS-CoV-2 do grupy 3 zagrożenia. Czy w związku z tym trzeba uaktualnić rejestr prac i pracowników narażających na działanie szkodliwych czynników biologicznych, dodając do niego praktycznie wszystkich pracowników? »
Czym grozi lekceważący stosunek do właściwego prowadzenia dokumentacji medycznej
Brak szczegółowego uzasadnienia prawnego nie jest dużym uchybieniem sądu lekarskiego. Zaś obrona obwinionego nie może przed SN kwestionować ustaleń dowodowych podjętych prawidłowo przez OSL czy NSL, gdyż może to doprowadzić do odrzucenia kasacji. Sprawdź, co oznacza dla lekarza dentysty postanowienie Sądu Najwyższego z 12 stycznia 2021 r. (sygn. akt I KK 153/20). »
Jak zadbać o politykę prywatności na stronie internetowej podmiotu
Strony internetowe to jedno z głównych źródeł, w których pacjenci szukają przydatnych im informacji. Jednak nie zapominajmy o obowiązkach, jakie w związku z prowadzeniem przez placówkę strony internetowej posiada administrator danych osobowych. Korzystasz z polityki prywatności na swojej stronie WWW? Dowiedz się, jak ją zredagować i jakie informacje warto zawrzeć w jej treści. »
Lekarz dentysta w e-świecie – upoważnienia, zgody i digitalizacja
Każdy aspekt naszego życia coraz bardziej łączy się z elektronizacją. Pandemia oraz planowane od lat zinformatyzowanie dokumentacji elektronicznej zbliżyło lekarzy dentystów do tak naprawdę przymusowego wprowadzenia nowych rozwiązań technologicznych w swojej pracy. Jak obecnie stomatolodzy mogą prowadzić dokumentację medyczną? »
Procedura reklamacyjna teleporady musi uwzględniać zbiorowe prawa pacjenta
Obecnie coraz więcej podmiotów leczniczych zaczęło wdrażać rozwiązania w dziedzinie telemedycyny, w tym z wykorzystaniem specjalnie dedykowanych temu aplikacji czy wirtualnych kont pacjenta. Włączenie do procesu udzielania świadczeń systemów teleinformatycznych wymaga wdrożenia dodatkowych rozwiązań, które uporządkują zakres i warunki świadczenia usług drogą elektroniczną. Jednym z nich jest obowiązek uchwalenia regulaminu świadczenia usług i procedury reklamacyjnej. »