Czy RODO i ISO warto integrować
RODO znalazło bezpośrednie zastosowanie w ochronie zdrowia chociażby w związku z faktem, iż podmioty medyczne oprócz danych zwykłych, tj. imię, nazwisko czy adres zamieszkania, przetwarzają duże ilości tzw. danych wrażliwych. Oznacza to, że RODO jest jednym z ważniejszych aktów prawnych, których niewłaściwe wdrożenie i nieprzestrzeganie może powodować poważne konsekwencje administracyjne i finansowe. »
Jak diagnozować dysfunkcje narządu żucia
Zaburzenia w obrębie stawów skroniowo-żuchwowych oraz towarzyszące im liczne uporczywe objawy i związane z nimi dolegliwości oraz niedogodności to problem większości populacji. Często pacjent nie zdaje sobie sprawy z problemu i szuka pomocy wtedy, gdy dolegliwości bólowe są już znaczne. Długotrwale utrzymujące się objawy prowadzą do pogarszania się stanu fizycznego i psychicznego pacjenta, a w konsekwencji nawet do depresji. Aby skutecznie leczyć zaburzenia stawów skroniowo-żuchwowych, musimy postrzegać pacjenta jako całość, nie tylko skupiać się na leczeniu samych zębów.
Problemy i potrzeby pacjentów – najnowszy raport Rzecznika Praw Pacjenta, także o usługach stomatologicznych
Najnowszy raport Rzecznika Praw Pacjenta (opublikowany w styczniu 2019 r.) dotyczy różnych newralgicznych obszarów w realizacji usług medycznych i okołomedycznych, w tym stomatologicznych. Jego lektura powinna być dla wielu lekarzy pretekstem do analizy ograniczeń występujących w ich gabinetach i placówkach, w których pracują. Okazją do refleksji, co działa niewydolnie oraz dlaczego nie ulega to zmianie. »
Przygotowanie konferencji, szkolenia medycznego a obowiązki wynikające z RODO
Sprawdź, jak właściwie zadbać o RODO, jeśli organizujesz konferencję lub szkolenie. Często zdarza się, że organizujemy różnego rodzaju konferencje czy szkolenia z zakresu medycyny czy stomatologii. Z uwagi na RODO i obowiązki związane z ochroną danych osobowych organizator powinien podjąć wiele kroków, by zgodnie z prawem przetwarzać dane osobowe zarówno uczestników biernych jak i prelegentów. »