Agresywny pacjent – jak zapanować nad sytuacją w gabinecie
Przychodzi pacjent do gabinetu, na wejściu wrogie nastawienie... i już wiadomo, że może być tylko gorzej. Nieprzyjemne komentarze, wrzask, krzyk, a nawet obelgi czy wyzwiska. Groźby, szantażowanie, pomawianie. To wcale nie jest rzadkość w usługach stomatologicznych. Jak sobie z tym radzić? »
Czy opłatę za udostępnienie dokumentacji możesz doliczyć do kosztu usługi
Za udostępnienie dokumentacji medycznej przez sporządzenie jej wyciągu, odpisu, kopii lub wydruku, na informatycznym nośniku danych oraz przez sporządzenie kopii w formie odwzorowania cyfrowego (skanu) możesz pobierać opłatę. Opłata za udostępnienie nie może być jednak nigdy naliczona np. w przypadku udostępnienia dokumentacji do wglądu bądź wydania oryginału dokumentacji. A co z wysłaniem dokumentacji pocztą? »
Czy pacjent może zakwestionować Twoją metodę leczenia
Lekarz dentysta może się spotkać z sytuacją, w której pacjent wykazuje nadmierne zainteresowanie obraną metodą leczenia. Niekiedy leczony uważa dentystę jedynie za wykonawcę własnego planu. Wiele takich spraw kończyło się w sądach powszechnych i dyscyplinarnych. Dowiedz się zatem, na co możesz pozwolić pacjentowi ingerującemu w przyjętą metodę leczenia. »
Jak może wyglądać kontrola przetwarzania danych osobowych u lekarza dentysty
Dane o stanie zdrowia, które zaliczamy do danych wrażliwych, powinny podlegać szczególnej ochronie. Dlatego też kontrole prowadzone przez Urząd Ochrony Danych Osobowych mogą również objąć gabinety lekarzy dentystów. W szczególnych przypadkach, np. wycieku danych, kontrola może być niezapowiedziana. Sprawdź, jak przygotować się na wizytę kontrolerów. »
Jak zminimalizować ryzyko zranienia w placówkach
Realizacja świadczeń zdrowotnych wiąże się z ryzykiem zranienia. Dlatego musisz zapewnić właściwy poziom bezpieczeństwa i przestrzegać zasad wynikających z przepisów bhp przy wykonywaniu prac związanych z narażeniem na zranienie ostrymi narzędziami. Sprawdź, co jest najważniejsze. »