Jak dokonać szyfrowania danych osobowych w placówce medycznej
Przetwarzając dane osobowe pacjentów, szczególnie dane wrażliwe, administrator musi stosować odpowiednie środki zabezpieczające. W przypadku gdy dane te są przetwarzane w sposób elektroniczny, np. w elektronicznej dokumentacji medycznej, wówczas jedną z metod zabezpieczenia danych wartych rozważenia jest szyfrowanie. »
Jak prowadzić korespondencję w placówce
Komunikacja między podmiotem leczniczym a podmiotami zewnętrznymi przybiera różne formy. Nie możemy zapominać o korespondencji. Niezależnie od przyjętej formy komunikacji powinna być przede wszystkim skuteczna oraz – co będzie nieodłącznie świadczyć o profesjonalizmie placówki – zasady jej prowadzenia powinny mieścić się w przyjętych standardach. »
Zakres prawa do informacji o stanie zdrowia
Przepisy nakładają na osoby wykonujące zawód medyczny obowiązek informowania pacjenta o jego stanie zdrowia. Obowiązek ten jest dość szeroko zakrojony. Oprócz informacji o rozpoznaniu obejmuje również informacje o proponowanych oraz możliwych metodach diagnostycznych i leczniczych, wynikach leczenia, a także rokowaniu. Lekarz może nie udzielić informacji na wyraźne życzenie pacjenta. Co jednak w sytuacji, kiedy szczegółowe poinformowanie pacjenta o jego stanie zdrowia może ten stan zdrowia dodatkowo pogorszyć? »
Problemy stomatologiczne pacjentek w okresie menopauzy
Okres menopauzy to szczególny czas, kiedy w organizmie kobiety zachodzą liczne zmiany zarówno hormonalne, jak i biologiczne. Z definicji WHO menopauza to termin ostatniego krwawienia miesięcznego, które zazwyczaj występuje pomiędzy 40.–55. rokiem życia. »