Nr 4 - Grudzień 2017
Obecnie odpady medyczne możesz gromadzić już w workach przezroczystych, a nawet w specjalnych pojemnikach. Jednak to jedno z niewielu udogodnień, które wprowadzają nowe przepisy w sprawie szczegółowego sposobu postępowania z odpadami medycznymi. Znacznie więcej jest nowych (czasami kosztownych) obowiązków. Informacje na ich temat znajdziesz na stronie 5. Czy jesteś pewien, że Ty albo pracownik w rejestracji przestrzegacie wszystkich zasad ochrony danych osobowych już w momencie, gdy pacjent zapisuje się na wizytę? Interwencje Rzecznika Praw Pacjenta pokazują, że wielu lekarzy dentystów ma z tym problem. I nie możesz tłumaczyć się niewiedzą czy rutyną. Dlatego skorzystaj z praktycznych wskazówek na stronie 11. Praca lekarza dentysty nie jest łatwa. Musisz być nie tylko lekarzem, ale także menedżerem, psychologiem i nauczycielem. Często także biznesmenem. Musisz jednocześnie leczyć, wydawać polecenia, chwalić personel bądź udzielać mu upomnień, uspokajać zestresowanego pacjenta. A do tego starannie wypełniać dokumentację medyczną. Gdy kolejną godzinę spędzasz na swoim stanowisku pracy, o błąd nietrudno. Uchronią Cię przed nim praktyczne porady zamieszczone w tym numerze. »
Checklista. Dziecko u lekarza dentysty – jakie dokumenty i zgody potrzebujesz
Sprawdź za pomocą praktycznej checklisty, jakimi dokumentami musisz dysponować, aby przyjąć w swoim gabinecie dziecko. Sprawdź, kto może wyrazić zgodę na leczenie i w jakiej formie. Upewnij się komu możesz udostępnić dokumentację medyczną dziecka. »
Co zrobić, aby gabinet stał się miejscem przyjaznym pacjentowi
Projektowanie gabinetów lekarskich i dentystycznych musi odbywać się z poszanowaniem obowiązujących norm prawnych. Powinno również być krokiem do zapewnienia jak najlepszych warunków dla pacjentów. Norma to jednak tylko minimum. Co zrobić, aby gabinet stał się miejscem naprawdę przyjaznym? »
Dobrze przemyślana ugoda jest szybsza i mniej kosztowna od wyroku
Każdy lekarz dentysta prędzej czy później staje przed koniecznością rozwiązania sporu, który wymaga przeprowadzenia sprawy sądowej. Może być to sprawa cywilna z poszkodowanym pacjentem, gospodarcza z dostawcą materiałów, wynajmującym lokal czy pracownicza z niezadowoloną asystentką. Niezależnie od wartości i przedmiotu sprawy zawsze wyrok można zastąpić ugodą. A jeśli ugoda zostanie zawarta przed sądem lub mediatorem, jej moc będzie taka sama jak wyroku. »
Dziecko u lekarza dentysty – jakie dokumenty i zgody potrzebujesz
Sprawdź za pomocą praktycznej checklisty, jakimi dokumentami musisz dysponować, aby przyjąć w swoim gabinecie dziecko. Sprawdź, kto może wyrazić zgodę na leczenie i w jakiej formie. Upewnij się komu możesz udostępnić dokumentację medyczną.
Dziecko w gabinecie stomatologicznym – jak rozmawiać z rodzicem o potrzebie regularnych wizyt profilaktycznych
Rodzice odgrywają znaczącą rolę w działaniach profilaktycznych na rzecz zdrowia dzieci, gdyż są drugim – po lekarzach – źródłem wiedzy o zdrowiu jamy ustnej. Co ważne, źródłem mającym ogromny wpływ na postawy prozdrowotne, szczególnie najmłodszych. Powinieneś ich edukować, korygować ich wiedzę i różnymi sposobami próbować wykształcać nawyki systematycznych wizyt w gabinetach stomatologicznych. Dzięki temu nie będą mieli pretensji, że ich dziecko ma próchnicę, a Ty zdobędziesz nowych pacjentów. »
Jak bezpiecznie dla pacjenta stosować sedację wziewną
Dzisiejsza stomatologia nakierowana jest na poprawę komfortu pacjenta i ograniczenie jego doznań bólowych. Sedoanalgezja, czyli jednoczesne opanowanie lęku i bólu, doskonale wpisuje się w podstawowe założenie współczesnej współpracy lekarz – pacjent. Doskonałym narzędziem rozszerzających strefę komfortu pracy z pacjentem jest sedacja wziewna lub, mówiąc potocznie, wykonywanie innych procedur w tzw. gazie rozweselającym. Sprawdź, jak bezpiecznie dla pacjenta przeprowadzić taki zabieg i dlaczego opłaca Ci się korzystać na co dzień z sedacji.
- 1
- 2
- 3
- »
- ostatnia »