Checklista: Jak opracować i wdrażać procedury obsługi pacjenta w rejestracji
Procedury obsługi pacjenta coraz częściej pojawiają się w placówkach medycznych. Jednolite zasady postępowania pracowników podczas kontaktu z pacjentem najczęściej dotyczą rejestracji. Buduje to pozytywny wizerunek placówki w oczach pacjentów, a także usprawnia zarządzanie. Procedury obsługi pacjenta podnoszą komfort pracy pracowników rejestracji. Dzięki temu rośnie ich pewność siebie w rozmowach z pacjentami. W konsekwencji postrzegani są jako profesjonaliści. »
Co zrobić z papierową dokumentacją po jej cyfrowym odwzorowaniu
Świadczeniodawcy liczą, że informatyzacja zmniejszy liczbę przechowywanych dokumentów związanych z leczeniem pacjentów. Na pewno tak będzie dzięki dokumentacji tworzonej już w formie elektronicznej. Co jednak zrobić z dokumentacją sporządzoną w postaci papierowej, a odwzorowaną cyfrowo? W jakich sytuacjach można ją zniszczyć? »
Czy lekarz stomatolog może wystawić skierowanie do poradni rehabilitacyjnej
Pytanie: Czy lekarz stomatolog bądź lekarz poradni chirurgii szczękowo-twarzowej może samodzielnie wystawić pacjentowi skierowanie na dalszą diagnostykę i leczenie w poradni neurologicznej, rehabilitacyjnej lub od razu na zabieg fizjoterapii? »
Jak diagnozować ortodontycznie pacjenta w gabinecie ogólnodentystycznym
Wady zgryzu są powszechnym schorzeniem społeczeństwa – wczesne rozpoznanie wyraźnych ograniczeń funkcji żucia lub gryzienia, jak też wyraźnych zniekształceń należy do obowiązków każdego stomatologa. Ważne jest opracowanie strategii postępowania, opartej na najlepszej wiedzy klinicysty oraz rozwadze, która pozwoli osiągnąć maksymalne korzyści przy minimalnym ryzyku i kosztach dla pacjenta.
Jak przygotować się do wystawiania e-recept od 1 stycznia 2020 r. – praktyczna instrukcja krok po kroku
Gabinety stomatologiczne powinny zgłosić gotowość podłączenia swoich systemów do Elektronicznej Platformy Gromadzenia, Analiz i Udostępnienia Zasobów Cyfrowych o Zdarzeniach Medycznych oraz podłączyć się do niej nie później niż do 31 grudnia 2019 r. Ma to umożliwić wystawianie e-recept od 1 stycznia 2020 r. Sprawdź, jak sprostać nowym wymaganiom. »
Jak przygotować się do wystawiania e-recept od 1 stycznia 2020 r. – praktyczna instrukcja krok po kroku
Gabinety stomatologiczne powinny zgłosić gotowość podłączenia swoich systemów do Elektronicznej Platformy Gromadzenia, Analiz i Udostępnienia Zasobów Cyfrowych o Zdarzeniach Medycznych oraz podłączyć się do niej nie później niż do 31 grudnia 2019 r. Ma to umożliwić wystawianie e-recept od 1 stycznia 2020 r. Sprawdź, jak sprostać nowym wymaganiom. »
Jakie obligatoryjne elementy opisu wizyty musisz wpisać w dokumentacji medycznej
Lekarz musi uwzględnić wiele danych w historii zdrowia i choroby pacjenta, zwłaszcza podczas pierwszej wizyty. Niewpisanie któregoś z obligatoryjnych elementów naraża na odpowiedzialność nie tylko lekarza, lecz także cały podmiot leczniczy. Sprawdź, co musisz wpisać w dokumentacji. »
Jakie wymierne korzyści daje lekarzom dentystom Platforma P1
Poprawa jakości obsługi pacjentów, elektroniczna obsługa recept, skierowań, a w konsekwencji wsparcie systemu kolejkowego udzielania świadczeń zdrowotnych to korzyści płynące z informatyzacji ochrony zdrowia. Sprawdź, jak włączyć się do projektu Platforma P1, który realizuje Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia. »
Muzyka w gabinecie stomatologicznym – z tantiemami czy bez
Do uszu pacjentów w poczekalni i w gabinecie dochodzą rozmaite dźwięki. Mają pełnić różne funkcje. Relaksować, skrócić czas oczekiwania czy nawet zagłuszyć dźwięki dochodzące z gabinetu. Aby kojarzyły się z przyjemnością, powinny być to melodie uniwersalne dla osób w różnym wieku. »