Dostęp personelu medycznego do systemu IT – jak nadawać upoważnienia
W związku z coraz powszechniejszym stosowaniem w podmiotach wykonujących działalność leczniczą elektronicznej dokumentacji medycznej (EDM) powstaje pytanie, jak realizować dostęp do danych medycznych zgromadzonych w systemie informatycznym oraz kto i w jakim zakresie może korzystać ze zgromadzonej w ten sposób dokumentacji medycznej. Jest to istotne, gdyż dokumentacja medyczna jest nośnikiem przede wszystkim danych osobowych o charakterze wrażliwym. »
Jak uniknąć najczęstszych błędów podczas przetwarzania danych w rejestracji
Pracownicy rejestracji muszą być odpowiednio przygotowani i przeszkoleni do wykonywania obowiązków i należytego rejestrowania pacjentów. Błędy w tym zakresie mogą skutkować odpowiedzialnością zarówno dla placówki, jako administratora danych, jak i pracownika. Poznaj kilka prostych, ale bardzo ważnych zasad, dzięki którym unikniesz problemów. »
Jak zdiagnozować ból u pacjenta
Pytanie: Pacjentka 11 lat, od 2 dni utrzymuje się ból w okolicy szczęki po stronie prawej. Podczas badania palpacyjnego w uchu zewnętrznym nasilający się przy szerokim otwieraniu ust, nie wyczuwa się przeskakiwania i trzasków. Leki przeciwzapalne pomagają przez okres działania, później ból powraca na podobnym poziomie, szczególnie po nocy brak poprawy. Stan uzębienia bardzo dobry, zgryz prawidłowy. Problemy zaczęły się po zabawie w basenach, nie było jednak sytuacji urazowych. Proszę o pomoc. »
Jaka może być rola fizjoterapeuty w problemach stomatologicznych
Pacjent zgłaszający się do stomatologa, fizjoterapeuty czy osteopaty na wizytę ma najczęściej jeden powód – pozbyć się uciążliwych dolegliwości. Przyczyna dolegliwości może znajdować się lokalnie, regionalnie bądź być sumą zaburzeń zachodzących w ciele pacjenta. Zadaniem osoby, do której zgłosił się pacjent, jest zidentyfikowanie przyczyny i zmniejszenie jej wpływu na funkcjonowanie pacjenta.
Jakie możesz ponieść konsekwencje, jeśli nie dołączysz wyników badań do dokumentacji
Sądy coraz częściej orzekają, że za braki w dokumentacji medycznej nie odpowiada pacjent. To może prowadzić do obciążenia w całości lekarza, dlatego nie zapominaj o załączaniu wyników badań do dokumentacji. Uchybienia mogą być bardzo kosztowne. »
Monitoring w placówce medycznej z uwzględnieniem zmian, które weszły w życie 4 maja 2019 r.
Zgodnie z ustawą o działalności leczniczej aktualne informacje dotyczące monitoringu w placówce medycznej podaje się na stronie internetowej podmiotu wykonującego działalność leczniczą i udostępnia w Biuletynie Informacji Publicznej w przypadku podmiotu obowiązanego do jego prowadzenia. Sprawdź inne zasady, które Cię obowiązują. »
NIK o opiece stomatologicznej w Polsce – zapoznaj się z raportem
W grudniu 2018 roku Najwyższa Izba Kontroli opublikowała raport na temat realizacji zadań przez Narodowy Fundusz Zdrowia w 2017 roku. Zawiera on również informacje o stanie opieki stomatologicznej w Polsce. Sprawdź główne wnioski płynące z tego raportu w szczególności te, które dotyczą opieki stomatologicznej. Na przykładzie kontroli NIK w województwie lubelskim przeanalizuj typowe problemy związane z opieką stomatologiczną. »
USP – kluczowe w zarządzaniu placówką stomatologiczną
Mimo szerokiej oferty kursów, szkoleń, a nawet nierzadko bezpłatnego uczestnictwa w konferencjach branżowych dla osób zarządzających placówkami medycznymi, w tym przychodniami stomatologicznymi, wciąż wiele osób nie radzi sobie zupełnie z zarządzaniem relacjami z pacjentem, z szerokim obszarem budowania lojalności, a nawet z panowaniem nad swoimi emocjami i przenoszeniem frustracji na współpracowników i pacjentów. Nawet gdy rozwijamy wiedzę teoretyczną, niekoniecznie jesteśmy skłonni stosować się do przeczytanych czy zasłyszanych zaleceń. »