Co oznacza regularna ocena zabezpieczeń w świetle RODO
RODO wspomina o „regularnym testowaniu, mierzeniu i ocenianiu skuteczności środków technicznych i organizacyjnych mających zapewnić bezpieczeństwo przetwarzania”. Jak często zatem należy przeprowadzać „regularne” przeglądy i czy jest to obowiązkowe, ponieważ RODO wymieniło „regularne testowanie” jedynie jako przykład? »
W jaki sposób bezpiecznie przetwarzać wrażliwe dane osobowe
Jeden z lekarzy placówki medycznej poprosił administratora danych osobowych swojej placówki o wyjaśnienie, czym są dane osobowe zwykłe, a czym wrażliwe. Chciał poznać różnicei dowiedzieć się, jak przetwarzać wrażliwe dane osobowe w sposób bezpieczny. Oto odpowiedź. »
Firma ubezpieczeniowa prosi o udostępnienie dokumentacji – jakich wniosków wymagać
Ubezpieczyciel zwraca się do lekarzaz żądaniem wyjaśnień w związku ze skierowaniem do niego roszczeń przez pacjenta i prosi o udostępnienie dokumentacji medycznej. Jakie wnioskii oświadczenia musi złożyć w placówce medycznej? »
Pozyskanie nowego klienta 5 razy droższe niż maksymalizacja zysków ze stałego klienta
Zdobywanie nowych klientów jest drogie oraz stosunkowo trudne. Wymaga pewnego wysiłku. Na podstawie wielu badań określono, że pozyskanie nowego klienta jest średnio 5 razy droższe niż maksymalizowanie zysków z klienta, którego już pozyskaliśmy. Dodatkowo konkurencja nie śpi, a ludzie szybko się nudzą. Ponadto żyjemy w czasach natychmiastowych odpowiedzi na nurtujące pytania i dostępności usług. Dlatego utrzymanie klienta, który raz, a nawet trzy razy, do nas przyszedł, nie jest proste. »
Serwis sprzętu czy odbiór odpadów medycznych to usługi specjalistyczne dla dentysty na karcie podatkowej
Podstawowe usługi dla dentystów, takie jak wywóz odpadów medycznych lub serwisowanie sprzętu, są niezbędne do wykonywania działalności przez gabinet dentystyczny, w tym ortodontyczny. Mogą być one uznane za usługi specjalistyczne, z których korzystanie jest dozwolone w przypadku opodatkowania w formie karty podatkowej. »