Drobne prezenty dla pacjentów – jak na to patrzy urząd skarbowy
Właściciele prywatnych prywatnego gabinetów stomatologicznych często po skończonej wizycie przekazują pacjentom drobne upominki. Są to najczęściej pasty lub szczoteczki do zębów, przybory szkolne, książeczki dla dzieci. Czy takie świadczenia trzeba zgłaszać do urzędu skarbowego? »
Jak łączyć ochronę danych o stanie zdrowia z tajemnicą lekarską
Obowiązek zachowania tajemnicy lekarskiej określony w prawie medycznym oraz obowiązek ochrony danych osobowych pacjentów wzajemnie się przenikają. Dowiedz się, na co zwrócić uwagę, chcąc pogodzić obowiązek ochrony danych o stanie zdrowia z obowiązkiem dotyczącym tajemnicy lekarskiej, zwłaszcza w relacji z Urzędem Ochrony Danych Osobowych. »
Jak stosować standard organizacyjny opieki nad pacjentem zakażonym wirusem SARS-CoV-2
Określono sposób postępowania z pacjentem podejrzanym o zakażenie wirusem SARS-CoV-2, pacjentem zakażonym wirusem SARS-CoV-2, a także zasady zlecania badań diagnostycznych w kierunku wirusa SARS-CoV-2, w tym testu molekularnego RT-PCR. Sprawdź, jakie masz obowiązki w związku z wejściem w życie nowych standardów organizacyjnych. »
Jakie powikłania i następstwa mogą wynikać z leczenia ortodontycznego
Głównym celem leczenia ortodontycznego jest uzyskanie równowagi między estetyką twarzy, uzębienia a prawidłowym zgryzem. Uzyskanie właściwych relacji między podstawami kostnymi a tkankami miękkimi warunkuje stabilny wynik leczenia. Jak zapobiegać powikłaniom? »
Kontakt z materiałem zakaźnym – jak reagować
Kierownicy placówek medycznych mają obowiązek wdrożenia i zapewnienia funkcjonowania całego systemu zapobiegania i zwalczania zakażeń. Jednym z zadań, które się z tym wiążą, jest opracowanie, wdrożenie i nadzór nad procedurami zapobiegającymi zakażeniom i chorobom zakaźnym związanym z udzielaniem świadczeń zdrowotnych. Sprawdź, co w nich zawrzeć. »
Leczenie protetyczne w strefie estetycznej
Stomatologia estetyczna jest dziedziną bardzo złożoną i wymaga pod wieloma względami innych umiejętności niż te, które są potrzebne podczas leczenia klinicznych stanów chorobowych. Ostatnie dziesięciolecie przyniosło znaczny rozwój technologiczny i innowacje w zakresie stomatologii, które dały przedstawicielom zawodów stomatologicznych możliwość tworzenia prac estetycznych wiernie naśladujących naturę. Jednocześnie bardzo zwiększyły się oczekiwania i życzenia pacjentów, głównie pod wpływem mediów społecznościowych, które ułatwiają dostęp do informacji o nowych technologiach oraz możliwościach leczenia estetycznego[1]. »
Pandemia COVID-19 a skargi pacjentów do Rzecznika Praw Pacjenta
Okres pandemii to czas bardzo trudny dla stomatologów nie tylko z uwagi na ograniczenia w zakresie możliwości udzielania świadczeń medycznych, obostrzenia sanitarne, ale także z uwagi na fakt, że działalność stomatologów była przedmiotem wielu skarg do Rzecznika Praw Pacjenta. Sprawdź, co jest przedmiotem skarg. »
Przykłady dozwolonej i niedozwolonej promocji w działalności stomatologicznej
W przypadku prowadzenia działalności leczniczej nie możemy wprost stosować szeregu porad dotyczących działalności marketingowej, ponieważ reklamowanie usług medycznych jest co do zasady zakazane. Sprawdź, jakie działania możesz podjąć, aby przyciągnąć uwagę potencjalnego pacjenta. »