Czy obowiązkowa polisa OC pokryje szkody związane z zakażeniem COVID-19
Podmiot leczniczy oraz lekarz prowadzący indywidualną praktykę, powinni posiadać aktualną umowę ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej. Obowiązkowa ochrona ubezpieczeniowa nie przewiduje jednak wszystkich zdarzeń, które mogą wystąpić w związku z codzienną działalnością gabinetu stomatologicznego. Warto zatem wiedzieć, czy jesteś ubezpieczony od zdarzeń, które mogą wystąpić z większym prawdopodobieństwem. »
Estetyczna rekonstrukcja uśmiechu - wyzwanie dla protetyka
Współczesna protetyka stawia przed lekarzami, technikami dentystycznymi i pacjentami nowe możliwości. Nie jest już akceptowalny przeciętny efekt pracy protetycznej. Rozwiązaniem, które niewątpliwie wychodzi naprzeciw rosnącym oczekiwaniom estetycznym, są korony i mosty na podbudowie z tlenku cyrkonu. Obecnie wytwarzanie uzupełnień protetycznych w technologii CAD/CAM jest najbardziej zaawansowanym procesem technologicznym stosowanym w stomatologii. Podbudowa ceramiczna z tlenku cyrkonu zapewnia najwyższą wytrzymałość mechaniczną spośród wszystkich ceramik dentystycznych i znajduje zastosowanie do rekonstrukcji pojedynczych braków zębowych, jak i w odcinkach bocznych łuku zębowego. Czym zatem jest wspomniany tlenek cyrkonu? »
Jak przygotować swój gabinet na przyjmowanie obcokrajowców po pandemii
Przed pandemią turystyka medyczna ukierunkowana na usługi stomatologiczne stale się rozwijała. O takiej możliwości przyjmowania pacjentów nie należy zapominać, gdyż niebawem możemy oczekiwać otwarcia granic. Obecny okres możesz zatem wykorzystać na przygotowanie gabinetu do stałego przyjmowania obcokrajowców. »
Jak unikać błędów przy udzielaniu świadczeń w formie teleporady
Pandemia przyczyniła się do gwałtownego i dość nieoczekiwanego spopularyzowania telemedycyny, praktykowanej głównie w formie teleporad, rzadziej wideoporad. Zdalna forma udzielania świadczeń stała się istotnym narzędziem opieki nad pacjentami w czasie pandemii SARS–CoV–2. Zarówno personel medyczny (teleporad udzielają nie tylko lekarze, ale również pielęgniarki i położne środowiskowe), jak i pacjenci dostrzegają wiele zalet takiego kontaktu. Dlatego można się spodziewać, że ta forma opieki nad pacjentem pozostanie w podstawowej opiece zdrowotnej nawet po zakończeniu kryzysu związanego z zagrożeniem rozprzestrzeniania się wirusa SARS–CoV–2. »
Jak utrzymywać kontakt z pacjentami w czasie pandemii – buduj skutecznie markę placówki
Czy w czasie pandemii działania komunikacyjno-wizerunkowe zeszły na daleki plan, bo najważniejsze jest przetrwanie z miesiąca na miesiąc? Nie każdy ma taką sytuację, że nawet przy wyższych kosztach prowadzenia działalności sytuacja placówki stomatologicznej jest niestabilna. Działania prowadzone na rzecz budowy i rozwijania wizerunku kliniki czy praktyki stomatologicznej wymagają konsekwencji, cykliczności, spójności, a nie okazjonalnych akcji w wolnej chwili. »
Po 5-letnim przedawnieniu karalności nie można uniewinnić dentysty
Przedawnienie karalności po 5 latach o popełnienia przewinienia zawodowego uniemożliwia także uniewinnienie lekarza dentysty od zarzucanych mu czynów. Sąd lekarski ma wówczas jedynie umorzyć postępowanie – postanowienie Sądu Najwyższego z 2 marca 2021 r. (sygn. I KK 197/20). »
Rejestracja online a ochrona danych osobowych
W dobie ery, gdzie technologia odgrywa coraz większą rolę, a pandemia odstrasza nas przed kontaktami z osobami dla nas obcymi, rejestracja online staje się coraz bardziej popularna. Podmioty lecznicze mogą także wykorzystać w inny sposób czas, w ramach którego osoby pracujące w rejestracji spędzały godziny na telefonie lub w ramach obsługi klienta w placówce, np. w ramach wykonywania innych prac biurowych. Sprawdź, jak zgodnie z przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych korzystać z takiego narzędzia. »