Kontrola trzeźwości w placówkach medycznych
Właściwa gotowość do pracy jest niezbędna w każdej branży, jednak w placówkach medycznych ma znaczenie strategiczne. Niedysponowany personel może stanowić zagrożenie nie tylko dla siebie, lecz także przede wszystkim dla pacjentów. Dowiedz się, jak skutecznie kontrolować trzeźwość w placówkach medycznych, aby zapewnić bezpieczeństwo i najwyższą jakość opieki. »
Wyzwania dla służb bhp w placówkach medycznych
Podmiot leczniczy musi zapewnić bezpieczeństwo pracy nie tylko personelowi medycznemu, lecz także wszystkim zatrudnionym, niezależnie od formy zatrudnienia. Kluczowe jest przestrzeganie przepisów bhp, współpraca z odpowiednimi specjalistami oraz regularne kontrole i analizy stanu bezpieczeństwa. Zadbaj bezpieczeństwo w swojej placówce medycznej! »
Jak budować długotrwałe relacje z pacjentami
Wartość pozyskania nowego pacjenta jest siedmiokrotnie wyższa niż utrzymanie obecnego. Pacjent, który czuje się profesjonalnie traktowany, chętniej powróci. Ważne jest budowanie długotrwałych relacji zwiększających zaangażowanie pacjentów. Odkryj efektywne strategie, które przyniosą korzyści zarówno pacjentom, jak i Twojej placówce medycznej. »
Zmiana zasady uwzględniania certyfikatów akredytacyjnych
Nowelizacja zarządzenia prezesa NFZ w sprawie szczegółowych warunków umów w systemie podstawowego szpitalnego zabezpieczenia świadczeń opieki zdrowotnej dotycząca certyfikatów akredytacyjnych dla szpitali i korzystania ze współczynników korygujących weszła w życie 12 czerwca br. Nowe zasady mają na celu sprawiedliwsze uwzględnianie tych certyfikatów przy ustalaniu ryczałtu. »
Jakiego odszkodowania za błędy medyczne może żądać pacjent od placówki medycznej
Poszkodowany w szpitalu pacjent (lub jego rodzina w przypadku śmierci pacjenta) może w ramach Funduszu Kompensacyjnego Zdarzeń Medycznych liczyć na otrzymanie odszkodowania bez konieczności udawania się do sądu. Choć wnioski pacjentów już wpływają, to wypłata odszkodowań na razie jest jednak niemożliwa, bo brakuje rozporządzenia do ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, która ustanawia Fundusz Kompensacyjny Zdarzeń Medycznych. »
Co powinno zawierać zlecenie badań obrazowych i radiologicznych
Stosowanie promieniowania jonizującego w medycynie jest regulowane przez Prawo atomowe, które wymaga, aby ekspozycja pacjenta była uzasadniona przez zastosowanie sprawdzonej radiologicznej procedury diagnostycznej lub leczniczej w danej sytuacji klinicznej. Sprawdź, co wpisać w zleceniu takich badań. »
Procedura i zasady wystawiania zaświadczeń e-ZLA
Procedurę orzekania o niezdolności do pracy regulują przepisy ustawy o świadczeniach z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa oraz rozporządzenie ministra pracy i polityki społecznej w sprawie trybu i sposobu orzekania o czasowej niezdolności do pracy, wystawiania zaświadczenia lekarskiego oraz trybu i sposobu sprostowania błędu w zaświadczeniu lekarskim. Oto szczegóły. »
Zaginęły wyniki badań diagnostycznych pacjenta – kogo powiadomić
Pracownik przychodni przeprowadzający badania USG zauważył, że nie ma na biurku wyników badań pacjenta. Powiadomił o tym kierownika placówki i inspektora ochrony danych. Czy należy również poinformować o incydencie samego pacjenta, którego dotyczy sprawa? »
Retencja danych w placówce ochrony zdrowia
Retencja to inaczej „zatrzymywanie”, czyli przechowywanie danych osobowych. Przechowywanie jest także przejawem przetwarzania. Po upływie okresu retencji należy zaprzestać przetwarzania danych, a więc okresu przechowywania. Powinny być one usunięte, np. poddane anonimizacji. Dane poddane anonimizacji tracą status danych osobowych, ponieważ nie pozwalają już na identyfikację konkretnej osoby fizycznej. Oczywiście możliwe jest także trwałe usunięcie nośników tych danych. »
- « pierwsza
- «
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- »
- ostatnia »
Najnowszy numer
Nr 92 - kwiecień 2025 r.
