Problemy i potrzeby pacjentów – najnowszy raport Rzecznika Praw Pacjenta, także o usługach stomatologicznych
Najnowszy raport Rzecznika Praw Pacjenta (opublikowany w styczniu 2019 r.) dotyczy różnych newralgicznych obszarów w realizacji usług medycznych i okołomedycznych, w tym stomatologicznych. Jego lektura powinna być dla wielu lekarzy pretekstem do analizy ograniczeń występujących w ich gabinetach i placówkach, w których pracują. Okazją do refleksji, co działa niewydolnie oraz dlaczego nie ulega to zmianie. »
Wpływaj na pacjentów i rozwijaj ich motywację
Bez względu na to, czy pacjent w gabinecie stomatologa pojawia się z jednorazową wizytą (np. jedną w ciągu roku), czy przychodzi częściej (w ramach wieloetapowego, dłuższego leczenia), rolą lekarza jest umiejętne przekonanie go do większej dbałości o zdrowie, stan swojego uzębienia i codzienną higienę, nadając rangę problemom zdrowotnym i skutecznie edukując w zakresie zdrowia. W wielu przypadkach trzeba zmienić dotychczasowe nawyki i zachowania pacjenta. A im bardziej są ugruntowane i długotrwałe, tym trudniej o skuteczną i szybką ich zmianę. »
Jak skutecznie poradzić sobie z problemem nieodwoływanych wizyt
Z problemem pacjentów widm zmaga się na co dzień wiele placówek medycznych. Okazuje się, że nierzadko aż 30–40% wizyt danego dnia nie jest zrealizowanych. To nie tylko frustrujące, ale i nieopłacalne. Jest tak nawet wtedy, gdy w placówce lekarze wynagradzani są jedynie za zrealizowane wizyty, a nie dostępność w danym czasie. »
Sprawę sądową musisz skierować do właściwego wydziału, gdyż pomyłka skończy się dużym opóźnieniem w postępowaniu
Lekarz dentysta, nawet prowadzący niewielki samodzielny gabinet, prędzej lub później staje wobec konieczności uczestnictwa w procesie sądowym z szeroko rozumianego prawa cywilnego, czy to po stronie powodowej, czy pozwanej. Większe kliniki z reguły posiadają obsługę prawną, która poprowadzi takie postępowania. W przypadku małych gabinetów część stomatologów decyduje się na samodzielny udział w procesie sądowym. »
Jak powinna wyglądać dobra komunikacja w gabinecie stomatologicznym
Według Międzynarodowego Związku dla Komunikacji w Służbie Zdrowia (EACH) – organizacji wykorzystującej badania naukowe – bezsporne dowody wskazują, że skuteczna komunikacja jest podstawą wysokiej jakości praktyki klinicznej; bezpieczniejszej i skuteczniejszej opieki medycznej; poprawy wyników leczenia; większej satysfakcji pacjentów; większej skuteczności i mniejszych kosztów usług medycznych. Ale to nie koniec listy korzyści. »
Dlaczego na bieżąco opłaca się diagnozować sytuację rynkową
Zagęszczenie na rynku usług stomatologicznych wymusza zmiany, szczególnie w placówkach i gabinetach o jeszcze nieugruntowanej pozycji na rynku. Lekarze czują, że muszą zdecydować się na zmiany, ale nie wiedzą, na jakie. Czy postawić na rozszerzenie portfolio usługowego o coś nowego w stosunku do konkurencji? A może raczej postawić na próby pozyskania innych pacjentów niż obecni? Sprawdź, jak nie zniknąć z rynku. »
Jak właściwie współpracować z biurem rachunkowym
Wybierając lub zmieniając biuro rachunkowe, warto kierować się opiniami jego obecnych lub byłych klientów. Solidność i fachowość prowadzących biuro rachunkowe to podstawa poczucia bezpieczeństwa. A dzięki temu możesz skupić się na swojej właściwej działalności. »
- « pierwsza
- «
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- »
- ostatnia »