Odzyskaj swoje pieniądze dzięki właściwie sporządzonemu wezwaniu do zapłaty
Jeśli mimo upływu wyznaczonego terminu i ponagleń nie uzyskujesz należnej zapłaty, zazwyczaj w uprzejmy sposób przypominasz o tym fakcie drugiej stronie. Osobiście, drogą telefoniczną czy też e-mailową. Jeśli to nie wystarczy, powinieneś zadziałać w sposób bardziej zdecydowany. Zastosuj się do naszych wskazówek, a odzyskasz swoje pieniądze. »
Czy stomatolog prowadzący praktykę indywidualną musi poinformować NFZ o planowanym urlopie
Pytanie: Od kilku lat prowadzę indywidualną praktykę stomatologiczną, przy czym poprzednio świadczyłem tylko usługi odpłatne, a od bieżącego roku mam kontrakt z NFZ. W sierpniu planuję zamknąć gabinet, ponieważ chcę skorzystać z urlopu. Czy muszę o tym powiadomić NFZ? »
Czy właściciel gabinetu stomatologicznego odpowiada na wypadek w poczekalni
Pytanie: Prowadzę 1-osobowo gabinet stomatologiczny. Ze względu na ograniczone możliwości finansowe o wszystko muszę zadbać sam. Pewnego dnia, kiedy miałem bardzo napięty grafik, zdarzył się wypadek. Starszy pan poślizgnął się na mokrej podłodze w poczekalni, której młody dentysta nie zdążył sprzątnąć, po tym jak innemu pacjentowi wcześniej rozlała się woda. W wyniku tego upadku pacjent złamał nogę. Czy jestem odpowiedzialny jest za ten wypadek? »
Praca na etacie oraz prowadzenie gabinetu stomatologicznego – co z ZUS
Pytanie: Jestem zatrudniona w szpitalu na podstawie umowy o pracę na etacie stomatologa. Obecnie chciałabym otworzyć dodatkowo swój prywatny gabinet, gdzie będę świadczyła tylko usługi odpłatne. Na umowę zlecenie będę też chciała zatrudnić rejestratorkę. Czy w tej sytuacji będę musiała się zgłosić w ZUS oraz opłacać składki? »
Pacjent prosi o zmianę wpisu w dokumentacji medycznej – jak postąpić
Korekta wpisów w dokumentacji medycznej jest możliwa – oczywiście zgodnie z wytycznymi zawartymi w przepisach. Kto zatem podejmuje decyzję o wprowadzeniu zmian, na jakiej podstawie, jak wygląda procedura korekty wpisu i czy możliwa jest odmowa wprowadzenia poprawek? »