Czy musisz płacić za odtwarzanie muzyki w gabinecie
Pytanie: Prowadzę jednostanowiskowy gabinet stomatologiczny. Zatrudniam jednego pracownika. W gabinecie mam radio, za które opłacam abonament. Czy muszę wnosić opłatę do ZAIKS? Czy muszę wyrejestrować odbiornik, jeśli nie chcę z niego korzystać? Czy mogę korzystać z licencyjnych płyt zakupionych na gabinet bez dodatkowych opłat? Czy ewentualnie mogę podpisać umowę z jakąś firmą funkcjonującą w Internecie, sprzedającą muzykę? Gdybym jednak chciała pozostawić radio i obowiązek uiszczania opłat mnie dotyczył, gdzie powinnam się zwrócić i jakie są opłaty? Mam też małą poczekalnię, w której mam głośnik, ale muzyka nie gra. »
Jak stosując 5 prostych wskazówek, zapewnić sobie lojalność pacjentów
To nie wykształcenie stomatologa, specjalistyczne umiejętności, fachowa wiedza czy wyposażenie gabinetu wpływają na lojalność pacjentów. Co najwyżej wspierają wizerunek, który może wspomóc budowanie relacji. W istocie to tzw. miękkie kompetencje zapewniają Ci wiernych pacjentów, bo to one tworzą wartość dodaną do Twoich usług. »
Na co zwrócić uwagę, zawierając umowę ubezpieczenia OC
Zawierając umowę z ubezpieczycielem, zweryfikuj, czy proponowana umowa uwzględnia 3 wymogi rozporządzenia Ministra Finansów z 22 grudnia 2011 r. w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej podmiotu wykonującego działalność leczniczą. Sprawdź jakie. »
Chwal mądrze swój zespół i... zatrzymaj najlepszych fachowców
Odpowiednio skonstruowana i przedstawiona pozytywna informacja zwrotna może zdecydować o tym, jak będzie wyglądał Twój zespół. Czy wartościowy dla gabinetu pracownik odejdzie, bo będzie czuł się niedoceniony bądź niesłusznie niekompetentny. Czy w zespole będzie panowała atmosfera rywalizacji, czy raczej współdziałania. »
Długotrwałe leczenie zębów a zaliczki
Pytanie: Jestem zarejestrowany jako czynny podatnik VAT. Otrzymuję niekiedy zaliczki na poczet długotrwałego leczenia zębów. Dokumentuję je za pomocą kasy rejestrującej. Czasami pacjenci proszą, aby wpłacone kwoty zostały zaliczone na poczet zabiegów członków rodziny. Jak to udokumentować? »
Jak komunikować się z dorosłym pacjentem w dużym stresie
Jedną z niepożądanych sytuacji w gabinecie stomatologicznym jest stres. Utrudnia on pracę, przeszkadza w procesie leczenia, wywołuje opór i reakcje obronne pacjenta. Ogranicza rozwój Twoich działań z zakresu profilaktyki – przecież zestresowany pacjent będzie unikał kontrolnych wizyt jak ognia. Jak rozładować napięcie? Jak się zachowywać, by ono nie wzrastało? Skorzystaj z poniższych wskazówek. »
Jak zabezpieczyć swoje interesy, gdy chcesz szkolić pracowników
Jeśli chcesz zatrudniać wartościowych specjalistów, pozwól im się dokształcać. Jednak powinieneś się zabezpieczyć przed utratą środków zainwestowanych w kształcenie podwładnego na wypadek, gdyby ten zechciał wykorzystać je w innym miejscu zatrudnienia. Inne zasady będziesz stosować w przypadku pracowników zatrudnionych na umowę o pracę, a inne w przypadku umów zlecenia. »
Co zrobić, aby gabinet stał się miejscem przyjaznym pacjentowi
Projektowanie gabinetów lekarskich i dentystycznych musi odbywać się z poszanowaniem obowiązujących norm prawnych. Powinno również być krokiem do zapewnienia jak najlepszych warunków dla pacjentów. Norma to jednak tylko minimum. Co zrobić, aby gabinet stał się miejscem naprawdę przyjaznym? »
- « pierwsza
- «
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- »
- ostatnia »