Na co zwrócić uwagę, zawierając umowę ubezpieczenia OC
Zawierając umowę z ubezpieczycielem, zweryfikuj, czy proponowana umowa uwzględnia 3 wymogi rozporządzenia Ministra Finansów z 22 grudnia 2011 r. w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej podmiotu wykonującego działalność leczniczą. Sprawdź jakie. »
Chwal mądrze swój zespół i... zatrzymaj najlepszych fachowców
Odpowiednio skonstruowana i przedstawiona pozytywna informacja zwrotna może zdecydować o tym, jak będzie wyglądał Twój zespół. Czy wartościowy dla gabinetu pracownik odejdzie, bo będzie czuł się niedoceniony bądź niesłusznie niekompetentny. Czy w zespole będzie panowała atmosfera rywalizacji, czy raczej współdziałania. »
Długotrwałe leczenie zębów a zaliczki
Pytanie: Jestem zarejestrowany jako czynny podatnik VAT. Otrzymuję niekiedy zaliczki na poczet długotrwałego leczenia zębów. Dokumentuję je za pomocą kasy rejestrującej. Czasami pacjenci proszą, aby wpłacone kwoty zostały zaliczone na poczet zabiegów członków rodziny. Jak to udokumentować? »
Jak komunikować się z dorosłym pacjentem w dużym stresie
Jedną z niepożądanych sytuacji w gabinecie stomatologicznym jest stres. Utrudnia on pracę, przeszkadza w procesie leczenia, wywołuje opór i reakcje obronne pacjenta. Ogranicza rozwój Twoich działań z zakresu profilaktyki – przecież zestresowany pacjent będzie unikał kontrolnych wizyt jak ognia. Jak rozładować napięcie? Jak się zachowywać, by ono nie wzrastało? Skorzystaj z poniższych wskazówek. »
Jak zabezpieczyć swoje interesy, gdy chcesz szkolić pracowników
Jeśli chcesz zatrudniać wartościowych specjalistów, pozwól im się dokształcać. Jednak powinieneś się zabezpieczyć przed utratą środków zainwestowanych w kształcenie podwładnego na wypadek, gdyby ten zechciał wykorzystać je w innym miejscu zatrudnienia. Inne zasady będziesz stosować w przypadku pracowników zatrudnionych na umowę o pracę, a inne w przypadku umów zlecenia. »
Co zrobić, aby gabinet stał się miejscem przyjaznym pacjentowi
Projektowanie gabinetów lekarskich i dentystycznych musi odbywać się z poszanowaniem obowiązujących norm prawnych. Powinno również być krokiem do zapewnienia jak najlepszych warunków dla pacjentów. Norma to jednak tylko minimum. Co zrobić, aby gabinet stał się miejscem naprawdę przyjaznym? »
Dziecko w gabinecie stomatologicznym – jak rozmawiać z rodzicem o potrzebie regularnych wizyt profilaktycznych
Rodzice odgrywają znaczącą rolę w działaniach profilaktycznych na rzecz zdrowia dzieci, gdyż są drugim – po lekarzach – źródłem wiedzy o zdrowiu jamy ustnej. Co ważne, źródłem mającym ogromny wpływ na postawy prozdrowotne, szczególnie najmłodszych. Powinieneś ich edukować, korygować ich wiedzę i różnymi sposobami próbować wykształcać nawyki systematycznych wizyt w gabinetach stomatologicznych. Dzięki temu nie będą mieli pretensji, że ich dziecko ma próchnicę, a Ty zdobędziesz nowych pacjentów. »
Wynajem gabinetu w klinice – czy konieczna jest kasa fiskalna
Pytanie: Prowadzę klinikę stomatologiczną, w której zamierzam udostępnić jedno z pomieszczeń innemu lekarzowi prowadzącemu działalność gospodarczą. Będzie on pracował na moim sprzęcie i materiale. Na koniec miesiąca będzie mi wystawiał fakturę za wykonane przez niego usługi. Czy w tym drugim gabinecie powinna być odrębna kasa fiskalna czy wszystkie usługi powinny być ewidencjonowane na jednej? »
- « pierwsza
- «
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- »
- ostatnia »