Po czym poznać podmiot, który może legalnie żądać opłaty od lekarza
W poprzednich artykułach przestrzegaliśmy przed zalewem korespondencji, w której różne podmioty wzywają Cię do uiszczenia opłaty. Pisma tych podmiotów poprzez różne zabiegi stylistyczno-językowe, wywierają na odbiorcę presję i mają skłonić go do uiszczenia nadawcy określonej sumy pieniężnej pod rygorem poniesienia wskazanej w piśmie i najczęściej słabo sprecyzowanej konsekwencji. Dlatego też sprawdź, jak poznać podmiot, który rzeczywiście może od Ciebie żądać dokonania zapłaty. »
Agresywny pacjent – jak zapanować nad sytuacją w gabinecie
Przychodzi pacjent do gabinetu, na wejściu wrogie nastawienie... i już wiadomo, że może być tylko gorzej. Nieprzyjemne komentarze, wrzask, krzyk, a nawet obelgi czy wyzwiska. Groźby, szantażowanie, pomawianie. To wcale nie jest rzadkość w usługach stomatologicznych. Jak sobie z tym radzić? »
W jaki sposób musisz udokumentować używanie własnego samochodu do jazd lokalnych, aby zyskać na rozliczeniach z fiskusem
Do kosztów uzyskania przychodów nie zalicza się poniesionych z tytułu używania niewprowadzonego do ewidencji środków trwałych samochodu osobowego. Dlatego też aby ustalić faktyczny przebieg samochodu, musisz prowadzić ewidencję przebiegu pojazdu. Sprawdź także, jaką umowę musisz podpisać z pracownikiem, aby wydatki móc wpisać w koszty uzyskania przychodów. »
Jak uczyć się na błędach, aby ograniczyć ryzyko szkody dla pacjenta
Ryzyko wystąpienia błędu jest nieodłącznym elementem ochrony zdrowia i w wielu sytuacjach nie da się go zupełnie wyeliminować. Dlatego personel medyczny nieustannie jest narażony na możliwość popełnienia błędu, którego konsekwencje na skutek nieuwagi mogą prowadzić do katastrofalnych następstw. Dlatego warto sprawdzić, jak zapewnić swoim pacjentom poczucie bezpieczeństwa. »
Jakie korzyści pacjentowi i lekarzowi może dać opieka koordynowana
Opieka koordynowana może być rozwiązaniem problemów polskiej ochrony zdrowia. Pozwoli ona nie tylko poprawić jakość opieki nad pacjentem, lecz także zwiększyć jej efektywność. Według szacunków około 20–30% środków w systemie zdrowotnym jest bowiem marnowanych. Opiekę koordynowaną z powodzeniem stosują u siebie prywatne podmioty medyczne. NFZ dopiero wprowadza pierwsze rozwiązania. »
Kiedy klinika może płacić gotówką za dostawę materiałów stomatologicznych
Pytanie: Spółka z o.o. prowadzi klinikę dentystyczną. Spółka podpisała umowę ramową na dostawy materiałów stomatologicznych. Czy w przypadku gdy wartość dostawy danej partii materiałów nie przekracza 15.000 zł, można za ten zakup zapłacić gotówką i nie stracić prawa do zaliczenia wydatku do kosztów uzyskania przychodów? »
Zamiast na promocjach skup się na budowaniu pozycji specjalisty
Nie tylko rosnąca konkurencja rynkowa, ale także zmiana podejścia pacjentów do opieki zdrowotnej wymuszają rozwój w zakresie marketingu, przede wszystkich znajomości rynku i potrzeb pacjentów. Niestety często „orientacja marketingowa” jest rozumiana przez pryzmat promocji, ofert zakupów grupowych i bonusów, a nie budowania relacji i monitoringu otoczenia. Przekonaj się, jakich błędów unikać, aby wzbudzić i utrzymać zaufanie pacjentów. »
- « pierwsza
- «
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- »
- ostatnia »