Drobne prezenty dla pacjentów – jak na to patrzy urząd skarbowy
Właściciele prywatnych prywatnego gabinetów stomatologicznych często po skończonej wizycie przekazują pacjentom drobne upominki. Są to najczęściej pasty lub szczoteczki do zębów, przybory szkolne, książeczki dla dzieci. Czy takie świadczenia trzeba zgłaszać do urzędu skarbowego? »
Przykłady dozwolonej i niedozwolonej promocji w działalności stomatologicznej
W przypadku prowadzenia działalności leczniczej nie możemy wprost stosować szeregu porad dotyczących działalności marketingowej, ponieważ reklamowanie usług medycznych jest co do zasady zakazane. Sprawdź, jakie działania możesz podjąć, aby przyciągnąć uwagę potencjalnego pacjenta. »
Jak dbać o efektywność pracy w dobie pandemii
Opracowanie procedur i instrukcji na czas kryzysu, a także systematyczne informowanie pracowników o podejmowanych działaniach to narzędzia, które pomogą każdemu kierownikowi w czasach koronawirusa. Sprawdź, jak zarządzać personelem medycznym i niemedycznym w tym czasie. Zapewnij swoim pracownikom poczucie bezpieczeństwa. »
Jak wspomóc personel medyczny podczas pandemii
Rejestratorki medyczne pełnią ważną rolę we wspieraniu personelu medycznego podczas epidemii koronawirusa. Dobrze pracująca rejestratorka odciąża personel medyczny nie tylko przy pracy administracyjnej – informując wszystkich pacjentów o obowiązujących obostrzeniach czy pilnując, aby każdy pacjent wypełniał ankietę COVID-19, lecz także chroniąc go przed frustracją pacjentów. Sprawdź, jak usprawnić pracę rejestracji podczas pandemii. »
Jak wystąpić ze spółki lekarzy – praktyczna instrukcja
Lekarze nierzadko prowadzą własną działalność wraz z innymi wspólnikami w ramach spółki cywilnej. Po latach może się jednak okazać, że przyszłość takiego przedsięwzięcia stoi pod znakiem zapytania. Czy w takiej sytuacji wspólnik może opuścić spółkę niezwłocznie? »
Odpowiedzialność odszkodowawcza lekarza za zakażenie, do którego doszło w jego gabinecie
Lekarze, którzy kontynuują działalność lub wznowili ją w czasie epidemii COVID-19, zazwyczaj niepokoją się o skutki zakażenia. Nie chodzi tylko o własne zdrowie, ale o zdrowie personelu i pacjentów. Obok konsekwencji medycznych powodem do wielu wątpliwości są konsekwencje prawne zakażenia, do którego mogłoby dojść w gabinecie stomatologicznym. Co grozi zatem właścicielom gabinetów stomatologicznych w przypadku zakażenia pacjentów lub personelu? »
Konsekwencje choroby osoby prowadzącej działalność na rozliczenia z ZUS – 8 przykładów
Osoba która prowadzi działalność gospodarczą, jeżeli jest to dla niej jedyny tytuł do ubezpieczeń społecznych z działalności, obowiązkowo podlega ubezpieczeniom emerytalnemu rentowym, wypadkowemu i zdrowotnemu. Dobrowolne z działalności jest ubezpieczenie chorobowe. Do tego ubezpieczenia przedsiębiorca może przystąpić albo z niego zrezygnować, jest to jego decyzja. Podleganie ubezpieczeniu chorobowemu wiąże się z koniecznością opłacania składki na to ubezpieczenie (2,45%) i ma wpływ na prawo do świadczeń chorobowych i jednocześnie na obowiązki związane z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne. »
Jak bronić dobre imię gabinetu i lekarza przed pomówieniami ze strony niezadowolonych pacjentów
W skrajnych przypadkach naruszenie dobra osobistego może skutkować nie tylko poczuciem krzywdy osoby dotkniętej pomówieniem, lecz także wymiernymi szkodami majątkowymi. Odpowiednio rozpowszechniona informacja, godząca w dobre imię lekarza, może doprowadzić do gwałtownej utraty zaufania wśród jego pacjentów, a co za tym idzie – do spadku jego dochodów. Sprawdź, czego możesz żądać, zanim wstąpisz na drogę sądową. »
Jak skutecznie zarządzać pracownikami kliniki przy wykorzystaniu wartości
Zarządzanie przez wartości polega na tym, że na podstawie misji i zasadniczych wartości firmy tworzymy wizję i strategię działania oraz kształtujemy kulturę organizacyjną przedsiębiorstwa. Pamiętajmy, że wartości mają sens tylko wtedy, gdy są widoczne w codziennym zachowaniu pracowników firmy. Warto więc dowiedzieć się, jak zarządzać pracownikami, żeby podzielali zasadnicze wartości firmy. »
- « pierwsza
- «
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- »
- ostatnia »