Zasiłek chorobowy 100% dla pracowników podmiotów leczniczych – 11 sytuacji z życia
Osoba zatrudniona w podmiocie leczniczym, która odbywa kwarantannę, izolację lub izolację w warunkach domowych lub jest niezdolna do pracy z powodu COVID-19 ma prawo do zasiłku chorobowego w wysokości 100% podstawy wymiaru. Niezdolność do wykonywania pracy musi jednak powstać w związku z wykonywaniem obowiązków wynikających z zatrudnienia w tym podmiocie. Sprawdź, kiedy musisz wypłacić zasiłek chorobowy w wysokości 100%. »
Nie z każdym współpracownikiem musisz podpisywać umowę o pracę
Prowadząc gabinet stomatologiczny, chcemy współpracować z osobami wspomagającymi nas w wykonywaniu specjalistycznych usług. Nie zawsze umowa o pracę będzie odpowiednia dla stron, zwłaszcza przy wykonywaniu usług tylko przez kilka godzin w tygodniu lub rzadziej. Ponadto czasem chcemy zawrzeć umowę na wykonanie przez lekarza jednorazowego specjalistycznego zabiegu. Dowiedz się, w jakich formach możesz podpisywać umowy na świadczenie w naszym gabinecie usług stomatologicznych przez inne osoby. »
Tarcza antykryzysowa – co sprawdzi ZUS i fiskus
Ważną częścią wsparcia z tzw. tarczy antykryzysowej były różne ulgi, ułatwienia, zwolnienia dotyczące ubezpieczeń społecznych. Sprawdź, jak uniknąć problemów związanych z kontrolą ZUS i organów skarbowych, które będą weryfikować dokumenty, na podstawie których uzyskano wsparcie, oraz sposób wykorzystania tych środków. »
Drobne prezenty dla pacjentów – jak na to patrzy urząd skarbowy
Właściciele prywatnych prywatnego gabinetów stomatologicznych często po skończonej wizycie przekazują pacjentom drobne upominki. Są to najczęściej pasty lub szczoteczki do zębów, przybory szkolne, książeczki dla dzieci. Czy takie świadczenia trzeba zgłaszać do urzędu skarbowego? »
Przykłady dozwolonej i niedozwolonej promocji w działalności stomatologicznej
W przypadku prowadzenia działalności leczniczej nie możemy wprost stosować szeregu porad dotyczących działalności marketingowej, ponieważ reklamowanie usług medycznych jest co do zasady zakazane. Sprawdź, jakie działania możesz podjąć, aby przyciągnąć uwagę potencjalnego pacjenta. »
Jak dbać o efektywność pracy w dobie pandemii
Opracowanie procedur i instrukcji na czas kryzysu, a także systematyczne informowanie pracowników o podejmowanych działaniach to narzędzia, które pomogą każdemu kierownikowi w czasach koronawirusa. Sprawdź, jak zarządzać personelem medycznym i niemedycznym w tym czasie. Zapewnij swoim pracownikom poczucie bezpieczeństwa. »
Jak wspomóc personel medyczny podczas pandemii
Rejestratorki medyczne pełnią ważną rolę we wspieraniu personelu medycznego podczas epidemii koronawirusa. Dobrze pracująca rejestratorka odciąża personel medyczny nie tylko przy pracy administracyjnej – informując wszystkich pacjentów o obowiązujących obostrzeniach czy pilnując, aby każdy pacjent wypełniał ankietę COVID-19, lecz także chroniąc go przed frustracją pacjentów. Sprawdź, jak usprawnić pracę rejestracji podczas pandemii. »
Jak wystąpić ze spółki lekarzy – praktyczna instrukcja
Lekarze nierzadko prowadzą własną działalność wraz z innymi wspólnikami w ramach spółki cywilnej. Po latach może się jednak okazać, że przyszłość takiego przedsięwzięcia stoi pod znakiem zapytania. Czy w takiej sytuacji wspólnik może opuścić spółkę niezwłocznie? »
Odpowiedzialność odszkodowawcza lekarza za zakażenie, do którego doszło w jego gabinecie
Lekarze, którzy kontynuują działalność lub wznowili ją w czasie epidemii COVID-19, zazwyczaj niepokoją się o skutki zakażenia. Nie chodzi tylko o własne zdrowie, ale o zdrowie personelu i pacjentów. Obok konsekwencji medycznych powodem do wielu wątpliwości są konsekwencje prawne zakażenia, do którego mogłoby dojść w gabinecie stomatologicznym. Co grozi zatem właścicielom gabinetów stomatologicznych w przypadku zakażenia pacjentów lub personelu? »
Konsekwencje choroby osoby prowadzącej działalność na rozliczenia z ZUS – 8 przykładów
Osoba która prowadzi działalność gospodarczą, jeżeli jest to dla niej jedyny tytuł do ubezpieczeń społecznych z działalności, obowiązkowo podlega ubezpieczeniom emerytalnemu rentowym, wypadkowemu i zdrowotnemu. Dobrowolne z działalności jest ubezpieczenie chorobowe. Do tego ubezpieczenia przedsiębiorca może przystąpić albo z niego zrezygnować, jest to jego decyzja. Podleganie ubezpieczeniu chorobowemu wiąże się z koniecznością opłacania składki na to ubezpieczenie (2,45%) i ma wpływ na prawo do świadczeń chorobowych i jednocześnie na obowiązki związane z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne. »
- « pierwsza
- «
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- »
- ostatnia »