Czy obowiązkowa polisa OC pokryje szkody związane z zakażeniem COVID-19
Podmiot leczniczy oraz lekarz prowadzący indywidualną praktykę, powinni posiadać aktualną umowę ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej. Obowiązkowa ochrona ubezpieczeniowa nie przewiduje jednak wszystkich zdarzeń, które mogą wystąpić w związku z codzienną działalnością gabinetu stomatologicznego. Warto zatem wiedzieć, czy jesteś ubezpieczony od zdarzeń, które mogą wystąpić z większym prawdopodobieństwem. »
Jak przygotować swój gabinet na przyjmowanie obcokrajowców po pandemii
Przed pandemią turystyka medyczna ukierunkowana na usługi stomatologiczne stale się rozwijała. O takiej możliwości przyjmowania pacjentów nie należy zapominać, gdyż niebawem możemy oczekiwać otwarcia granic. Obecny okres możesz zatem wykorzystać na przygotowanie gabinetu do stałego przyjmowania obcokrajowców. »
Jak utrzymywać kontakt z pacjentami w czasie pandemii – buduj skutecznie markę placówki
Czy w czasie pandemii działania komunikacyjno-wizerunkowe zeszły na daleki plan, bo najważniejsze jest przetrwanie z miesiąca na miesiąc? Nie każdy ma taką sytuację, że nawet przy wyższych kosztach prowadzenia działalności sytuacja placówki stomatologicznej jest niestabilna. Działania prowadzone na rzecz budowy i rozwijania wizerunku kliniki czy praktyki stomatologicznej wymagają konsekwencji, cykliczności, spójności, a nie okazjonalnych akcji w wolnej chwili. »
Spada liczba świadczeniodawców, realizujących leczenie stomatologiczne w ramach kontraktów NFZ - raport GUS
Spada liczba świadczeniodawców, realizujących leczenie stomatologiczne w ramach kontraktów NFZ – wynika z właśnie opublikowanej przez GUS prezentacji statystycznej "Zdrowie i ochrona zdrowia w 2019 r.". Z łącznej liczby 4,4 tys. praktyk lekarskich i stomatologicznych, które podpisały umowę z NFZ, najwięcej czyli 13,3% było zlokalizowanych na terenie województwa wielkopolskiego, a najmniej na obszarze województwa małopolskiego – 3,2%. »
„Już po X miesiącach nowy uśmiech za Y zł miesięcznie” – czyli jak przetrwać w czasie pandemii
W sytuacji pandemii oczywistym działaniem jest optymalizacja kosztów i zachowawcze podejście zarówno do rozwoju, jak i np. inwestycji w innowacje, nawet jeśli właścicielom centrów stomatologicznych zostały własne środki na finansowanie działań. »
Co powinien określać regulamin organizacyjny gabinetu w dobie pandemii
Warto zweryfikować obowiązujące w placówce medycznej procedury w ten sposób, aby funkcjonowanie podmiotu stało się łatwiejsze. Opłaca się także stworzyć nowe rozwiązania organizacyjne, które pozwolą jednostce sprawnie funkcjonować. »
Procedura reklamacyjna teleporady musi uwzględniać zbiorowe prawa pacjenta
Obecnie coraz więcej podmiotów leczniczych zaczęło wdrażać rozwiązania w dziedzinie telemedycyny, w tym z wykorzystaniem specjalnie dedykowanych temu aplikacji czy wirtualnych kont pacjenta. Włączenie do procesu udzielania świadczeń systemów teleinformatycznych wymaga wdrożenia dodatkowych rozwiązań, które uporządkują zakres i warunki świadczenia usług drogą elektroniczną. Jednym z nich jest obowiązek uchwalenia regulaminu świadczenia usług i procedury reklamacyjnej. »
Zasiłek chorobowy 100% dla pracowników podmiotów leczniczych – 11 sytuacji z życia
Osoba zatrudniona w podmiocie leczniczym, która odbywa kwarantannę, izolację lub izolację w warunkach domowych lub jest niezdolna do pracy z powodu COVID-19 ma prawo do zasiłku chorobowego w wysokości 100% podstawy wymiaru. Niezdolność do wykonywania pracy musi jednak powstać w związku z wykonywaniem obowiązków wynikających z zatrudnienia w tym podmiocie. Sprawdź, kiedy musisz wypłacić zasiłek chorobowy w wysokości 100%. »
Nie z każdym współpracownikiem musisz podpisywać umowę o pracę
Prowadząc gabinet stomatologiczny, chcemy współpracować z osobami wspomagającymi nas w wykonywaniu specjalistycznych usług. Nie zawsze umowa o pracę będzie odpowiednia dla stron, zwłaszcza przy wykonywaniu usług tylko przez kilka godzin w tygodniu lub rzadziej. Ponadto czasem chcemy zawrzeć umowę na wykonanie przez lekarza jednorazowego specjalistycznego zabiegu. Dowiedz się, w jakich formach możesz podpisywać umowy na świadczenie w naszym gabinecie usług stomatologicznych przez inne osoby. »
Tarcza antykryzysowa – co sprawdzi ZUS i fiskus
Ważną częścią wsparcia z tzw. tarczy antykryzysowej były różne ulgi, ułatwienia, zwolnienia dotyczące ubezpieczeń społecznych. Sprawdź, jak uniknąć problemów związanych z kontrolą ZUS i organów skarbowych, które będą weryfikować dokumenty, na podstawie których uzyskano wsparcie, oraz sposób wykorzystania tych środków. »
- « pierwsza
- «
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- »
- ostatnia »