Jak założyć własny gabinet dentystyczny – obowiązki krok po kroku
Zanim lekarz dentysta powita pierwszego pacjenta w swoim gabinecie musi spełnić wiele obowiązków. Nie wystarczy zakupić odpowiedni sprzęt, materiały narzędzia. W momencie bowiem założenia działalności stomatolog staje się przedsiębiorcą i na nim spoczywa wiele obowiązków wynikających z wielu ustaw czy rozporządzeń. »
Kiedy medycy mogą stosować kartę podatkową
Od 1 stycznia 2021 r. lekarze mogą częściej niż do tej pory korzystać z karty podatkowej. Wybór tej formy niesie jednak za sobą wiele rodzajów ryzyka. Nie każdy lekarz i nie w każdych warunkach będzie mógł płacić podatek, którego wysokość nie zależy od tego, ile faktycznie zarabia. Poznaj kluczowe zmiany w tym zakresie. »
Czy obowiązkowa polisa OC pokryje szkody związane z zakażeniem COVID-19
Podmiot leczniczy oraz lekarz prowadzący indywidualną praktykę, powinni posiadać aktualną umowę ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej. Obowiązkowa ochrona ubezpieczeniowa nie przewiduje jednak wszystkich zdarzeń, które mogą wystąpić w związku z codzienną działalnością gabinetu stomatologicznego. Warto zatem wiedzieć, czy jesteś ubezpieczony od zdarzeń, które mogą wystąpić z większym prawdopodobieństwem. »
Jak przygotować swój gabinet na przyjmowanie obcokrajowców po pandemii
Przed pandemią turystyka medyczna ukierunkowana na usługi stomatologiczne stale się rozwijała. O takiej możliwości przyjmowania pacjentów nie należy zapominać, gdyż niebawem możemy oczekiwać otwarcia granic. Obecny okres możesz zatem wykorzystać na przygotowanie gabinetu do stałego przyjmowania obcokrajowców. »
Jak utrzymywać kontakt z pacjentami w czasie pandemii – buduj skutecznie markę placówki
Czy w czasie pandemii działania komunikacyjno-wizerunkowe zeszły na daleki plan, bo najważniejsze jest przetrwanie z miesiąca na miesiąc? Nie każdy ma taką sytuację, że nawet przy wyższych kosztach prowadzenia działalności sytuacja placówki stomatologicznej jest niestabilna. Działania prowadzone na rzecz budowy i rozwijania wizerunku kliniki czy praktyki stomatologicznej wymagają konsekwencji, cykliczności, spójności, a nie okazjonalnych akcji w wolnej chwili. »
Spada liczba świadczeniodawców, realizujących leczenie stomatologiczne w ramach kontraktów NFZ - raport GUS
Spada liczba świadczeniodawców, realizujących leczenie stomatologiczne w ramach kontraktów NFZ – wynika z właśnie opublikowanej przez GUS prezentacji statystycznej "Zdrowie i ochrona zdrowia w 2019 r.". Z łącznej liczby 4,4 tys. praktyk lekarskich i stomatologicznych, które podpisały umowę z NFZ, najwięcej czyli 13,3% było zlokalizowanych na terenie województwa wielkopolskiego, a najmniej na obszarze województwa małopolskiego – 3,2%. »
„Już po X miesiącach nowy uśmiech za Y zł miesięcznie” – czyli jak przetrwać w czasie pandemii
W sytuacji pandemii oczywistym działaniem jest optymalizacja kosztów i zachowawcze podejście zarówno do rozwoju, jak i np. inwestycji w innowacje, nawet jeśli właścicielom centrów stomatologicznych zostały własne środki na finansowanie działań. »
Co powinien określać regulamin organizacyjny gabinetu w dobie pandemii
Warto zweryfikować obowiązujące w placówce medycznej procedury w ten sposób, aby funkcjonowanie podmiotu stało się łatwiejsze. Opłaca się także stworzyć nowe rozwiązania organizacyjne, które pozwolą jednostce sprawnie funkcjonować. »
Procedura reklamacyjna teleporady musi uwzględniać zbiorowe prawa pacjenta
Obecnie coraz więcej podmiotów leczniczych zaczęło wdrażać rozwiązania w dziedzinie telemedycyny, w tym z wykorzystaniem specjalnie dedykowanych temu aplikacji czy wirtualnych kont pacjenta. Włączenie do procesu udzielania świadczeń systemów teleinformatycznych wymaga wdrożenia dodatkowych rozwiązań, które uporządkują zakres i warunki świadczenia usług drogą elektroniczną. Jednym z nich jest obowiązek uchwalenia regulaminu świadczenia usług i procedury reklamacyjnej. »
- « pierwsza
- «
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- »
- ostatnia »