Co zrobić, jeżeli naruszenie bezpieczeństwa danych osobowych nie zostało zgłoszone w ciągu 72 godzin
Administrator danych osobowych ma obowiązek zgłoszenia naruszeń bezpieczeństwa w ciągu 72 godzin od uzyskania informacji o naruszeniu. Jest to krótki czas, biorąc pod uwagę to, że administrator może dowiedzieć się o naruszeniu np. w piątkowe popołudnie, czyli przed weekendem, a w poniedziałek może wypadać święto państwowe oznaczające dzień wolny od pracy. Co jednak należy zrobić, jeżeli upłynęły już 72 godziny i z różnych przyczyn nie dokonano zgłoszenia do Prezesa UODO? »
Czy przez telefon można podać pacjentowi kod dostępu do e-recepty – stanowisko UODO
W dobie pandemii dzięki e-receptom i teleporadom udało się utrzymać ciągłość opieki zdrowotnej – pacjent, nie wychodząc z domu, mógł odbyć poradę lekarską i otrzymać receptę. Nowe rozwiązania, poza licznymi korzyściami, niosą za sobą sporą liczbę pytań, m.in. o to, czy kod dostępu niezbędnego do realizacji e-recepty można udostępnić pacjentowi przez telefon, a jeśli tak, to kto może udzielić pacjentowi takiej informacji? »
Ochrona danych osobowych w gabinecie: monitoring zabiegu
Monitoring pacjenta poddawanego zabiegowi stomatologicznemu będzie w zasadzie możliwy wyłącznie za jego wyraźną zgodą i to jedynie w przypadku, gdy monitoring będzie adekwatny do celów, które chcemy za jego pomocą osiągnąć. Sprawdź, z czego to wynika. »
RODO w placówkach medycznych – tych rozwiązań musisz unikać
Postępowanie zgodnie z RODO w placówkach medycznych jest sporym wyzwaniem. Pokazały to chociażby wyniki niedawnej kontroli NIK, które wykazały wiele błędów dotyczących w szczególności bezpieczeństwa przetwarzania danych. Sprawdź, dlaczego dokumentacja ODO w placówce medycznej powinna być przestrzegana, komu udzielić upoważnienia do przetwarzania danych osobowych o zdrowiu, gdzie zlokalizować serwery z danymi osobowymi, jak prawidłowo zidentyfikować pacjentów. »
Żądanie pacjenta skierowane drogą telefoniczną oraz przesyłanie rachunków e-mailem
Co robić w sytuacji, gdy pacjent niezadowolony z wizyty zadzwoni z prośbą o to, aby usunąć jego dane z systemu. Sprawdź, czy może tego zażądać przez telefon, gdy rozmowa jest nagrywana, czy też należy go poprosić o przesłanie pisemnego wniosku, np. w formie wiadomości e-mail. »
Co należy zrobić, gdy pacjent składa skargę na przetwarzanie swoich danych osobowych
W okresie epidemii wiele gabinetów stomatologicznych zostało zamkniętych. Ten przymusowy urlop nie zwalnia jednak z wypełniania obowiązków, jakie nakładają przepisy o ochronie danych osobowych. Ogólne rozporządzenie o ochronie danych (RODO) gwarantuje bowiem naszym pacjentom pewne prawa, których niedopełnienie może skutkować złożeniem skargi do właściwych organów. »
Jakie informacje o pacjentach możesz przekazywać podczas epidemii koronawirusa
Dane osobowe umożliwiające identyfikację danej osoby nie powinny trafić do wiadomości publicznej ze względu na ochronę tej osoby. Sprawdź, jak postępować zgodnie z RODO w dobie pandemii, aby nie naruszyć ważnych zasad ochrony danych osobowych. »
Jakie rodzaje zabezpieczeń danych osobowych pacjentów należy zastosować w placówce
W placówce medycznej zakończył się audyt, który wykazał, że nie stosuje się wystarczających zabezpieczeń danych osobowych i medycznych pacjentów. Sprawdź, jakie środki wybrać, aby postępować zgodnie z przepisami RODO. »
- « pierwsza
- «
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- »
- ostatnia »