W jaki sposób leczyć chorobę okluzyjną

Okluzja wiąże się z przeciążeniami w obrębie narządu żucia, które prowadzą do niszczenia zębów. Główną przyczyną jest niedopasowanie się zębów górnych i dolnych, na przykład w okresie wzrostu, stąd wśród młodych ludzi jest tak wiele jej przypadków. Lecząc tę chorobę, należy wziąć pod uwagę nie tylko zęby, ale także mięśnie oraz stawy skroniowo-żuchwowe.

Jak w praktyce dentystycznej wprowadzić elementy profilaktyki onkologicznej

W związku ze wzrostem zachorowalności na nowotwory szczególnie istotne staje się, by lekarz dentysta poczuwał się do odpowiedzialności za zdrowie całego organizmu swojego pacjenta. Ważne jest rutynowe badanie nie tylko zębów, ale także całej jamy ustnej ze szczególnym uwzględnieniem miejsc wysokiego ryzyka, czyli tych, w których najczęściej tworzą się nowotwory. Są to język, wewnętrzna powierzchnia policzków i dno jamy ustnej.

Kobieta w ciąży w gabinecie stomatologicznym

Leczenie stomatologiczne kobiet w ciąży, mimo szerokiego dostępu do wiedzy i informacji, nadal pozostaje tematem niejasnym zarówno dla lekarza, jak i dla pacjentki. W przeprowadzonej przeze mnie wśród 315 kobiet ankiecie okazało się, że aż 34% pacjentek nie było znieczulanych do zabiegów stomatologicznych w ciąży. Zazwyczaj wynikało to z faktu, że lekarz nie chciał podać środka znieczulającego. Część kobiet w ciąży została poinformowana, że lekarz dentysta nie podejmuje się leczenia.

W jaki sposób można pomóc pacjentom z erozją szkliwa

Obecnie jeden na dwóch dorosłych pacjentów cierpi na erozję szkliwa. Powszechny wzrost tej przypadłości obserwuje się głównie u pacjentów w przedziale wiekowym 18–35 lat. Pacjentom z erozją szkliwa czy wrażliwością zębiny przychodzi z pomocą rewolucyjne serum Enlighten, zwane płynnym szkliwem.

Zamki w ortodoncji – kluczowy element stałego aparatu ortodontycznego

Zamki ortodontyczne to elementy aparatu stałego, które umożliwiają przeniesienie na zęby sił stosowanych podczas leczenia ortodontycznego. Sprawdź, czym grozi niewłaściwe ustawienie zamków, oraz jakie wady i zalety mają poszczególne rodzaje zamków.

Jak przeprowadzić zabieg wybielania zębów

Wybielanie zębów to zabieg, z którego korzystają pacjenci w różnym wieku, niezależnie od płci. Zabieg wykonywany w gabinecie zapewnia długotrwały efekt, który powinien być jedynie podtrzymywany środkami ogólnodostępnymi.

Jak skutecznie zapoznać pacjenta z profilaktyką higieny jamy ustnej

Zdrowe uzębienie i zdrowe przyzębie to najważniejsze czynniki warunkujące wydolność żucia. Dzięki prawidłowemu i systematycznemu pielęgnowaniu jamy ustnej można w ok. 50% zahamować przyrost nowych ubytków próchnicowych. Sprawdź, jak edukować swoich pacjentów.

Nowe rozwiązanie dla pacjentów cierpiących na schorzenia stawów skroniowo-żuchwowych

Pacjentom, którzy odpowiedzą twierdząco chociaż na jedno z pytań zawartych w poniższej ankiecie, warto zaproponować najnowszą innowację Cerezen. Rozwiązanie to zmniejsza dolegliwości bólowe w obrębie stawów skroniowych oraz objawy współtowarzyszące, takie jak szczękościsk czy bóle głowy.