Lista obecności pracowników nie może naruszać przepisów o RODO
Pytanie: W naszym szpitalu prowadzona jest lista obecności pracowników. Dzięki niej możemy potwierdzić obecność danej osoby w pracy. Lista ta zawiera dane osobowe pracowników. Jak zatem prowadzić listę obecności zgodnie z regułą minimalizacji danych osobowych wynikającą z RODO? »
Poznaj procedurę zarządzania skargami i wnioskami od pacjentów
Żadna placówka ochrony zdrowia nie chce mieć w swoich szeregach niezadowolonego pacjenta. Niestety takie sytuacje się zdarzają. Niezależnie od tego, czy zarzuty pacjenta są zasadne, czy nie, to należy się do nich jakość odnieść. Dlatego warto przygotować odpowiednią procedurę, która pozwoli zarządzać skargami. »
Dowiedz się, jak weryfikować tożsamość pacjenta
Aplikacja mObywatel może być wykorzystywana do potwierdzenia tożsamości pacjenta w placówce medycznej. Warto jednak przygotować swój personel do weryfikacji danych, które pacjenci okazują za pomocą tego typu aplikacji. Jak się wywiązać z tego zadania? »
Sieć lokalna w placówce – jak zapewnić jej bezpieczeństwo
Przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych wskazują wiele obowiązków administratora danych osobowych. Jednym z nich jest wymóg zapewnienia bezpieczeństwa sieci lokalnej. Na czym to polega? Jak sprostać wyzwaniom dotyczącym danych cyfrowych? Poniżej znajdziesz odpowiedzi. »
Czy pracownik musi wyrazić zgodę na wykorzystanie jego wizerunku
Upublicznienie zdjęć pracowników na materiałach firmowych czy stronie internetowej jest częstą praktyką marketingową. Pamiętajmy jednak, że pracodawca musi wówczas zadbać o wizerunek pracownika i pozyskać od niego zgodę. Zgoda na wykorzystanie wizerunku powinna spełniać zarówno wymogi RODO, jak i ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. »
Powierzenie danych osobowych w świetle specyfiki sektora medycznego
Przepisy o ochronie danych osobowych nakładają obowiązek zawarcia umowy powierzenia danych osobowych, jeżeli ktoś inny ma te dane przetwarzać w imieniu administratora danych osobowych – tj. np. placówki medycznej. Kiedy zatem może dojść do powierzenia danych w sektorze medycznym? »
Jak uchronić placówkę przed atakiem phishingu
Phishing to popularny rodzaj cyberataku. Polega on na podszywaniu się pod znane firmy, organizacje oraz instytucje zaufania publicznego. Przestępcy za pośrednictwem np. wiadomości e-mail, sms (tzw. smishing) czy rozmów telefonicznych (tzw. vishing) nawiązują kontakt w celu wyłudzenia danych osobowych lub uzyskania pieniędzy. »
Kontrola UODO – praktyczne szkolenie dla personelu placówki
Kto przeprowadza kontrole z ramienia Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jakie dokumenty podlegają kontroli, jakie działania może podejmować kontroler oraz czy potrzebny jest protokół z kontroli? To tylko niektóre z zagadnień, które zostały omówione w prezentacji szkoleniowej dla personelu placówki ochrony zdrowia. Ta wiedza jest niezbędna. »
- « pierwsza
- «
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- »
- ostatnia »
Najnowszy numer
Nr 91 - marzec 2025 r.
