Teleporady w POZ - co zmieni nowy standard organizacyjny
Poinformowanie pacjenta podczas teleporady, czy konieczna jest osobista wizyta u lekarza, zapewnienie poufności i bezpieczeństwa podczas przesyłania cyfrowej dokumentacji medycznej, a także odpowiednie potwierdzenie tożsamości rozmówcy – takie standardy organizacyjne zgodnie z najnowszymi przepisami muszą spełnić przychodnie POZ. Z e-booka dowiesz się: do kiedy przychodnie POZ muszą wdrożyć standard teleporady jaki zakres informacji musisz przekazać pacjentowi w jaki sposób kontaktować się z pacjentem jak weryfikować jego tożsamość podczas teleporady jakie informacje przekazać do NFZ »
Jak udostępniać dokumentację medyczną
Zasady udostępniania dokumentacji medycznej zawarto w ustawie o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta. Określają one, do czego pacjenci mają prawo i jakie są obowiązki placówki medycznej w tym zakresie. W e-booku publikujemy najważniejsze zasady w tym zakresie. »
Jak zadbać o swoje bezpieczeństwo podczas leczenia pacjentów w czasie pandemii
Twój sposób postępowania zależy od tego, czy masz podpisany kontrakt z NFZ. Sprawdź, jaką procedurę wdrożyć w przypadku zawieszenia przyjęć oraz jakie dokumenty wypełniać. Pamiętaj także o tym, aby każdorazowo pacjent przed leczeniem wypełniał stosowne zaświadczenie. »
Jak przeprowadzić analizę ryzyka w przypadku wprowadzenia e-dokumentacji medycznej
Od stycznia 2021 roku prowadzenie przez podmioty wykonujące działalność leczniczą dokumentacji medycznej zasadniczo powinno mieć miejsce w formie elektronicznej. Ponieważ w takiej dokumentacji przetwarzany jest szereg danych osobowych, przed rozpoczęciem ich przetwarzania w systemie informatycznym niezbędne jest oszacowanie ryzyka. »
Zabezpieczenia w przypadku wprowadzenia e- dokumentacji medycznej
Szacowanie ryzyka jest procesem, który nie może kończyć się na przygotowaniu jednorazowego raportu. Konieczne jest wdrożenie odpowiedniej procedury mającej na celu systematyczne dokonywanie oceny poziomu ryzyka i weryfikację, czy wdrożone środki są w dalszym ciągu wystarczające, a także czy nie pojawiły się nowe zagrożenia/podatności. Konieczne jest przy tym uwzględnienie tego, że z uwagi na istotność danych zawartych w dokumentacji medycznej poziom ochrony powinien być możliwie wysoki. »
3 sprawdzone sposoby, jak wyjaśnić pacjentom podniesienie cen usług w gabinecie stomatologicznym
Gabinety stomatologiczne wracają do normalnej pracy. Trzeba jednak pamiętać, że na kierowniku spoczywa obowiązek prowadzenia wszelkich spraw związanych z funkcjonowaniem podmiotu leczniczego, w tym odpowiedzialność za stan bezpieczeństwa i higieny pracy w ramach zarządzanej placówki. Sposób, w jaki kierownicy podmiotów leczniczych będą wywiązywać się z nałożonych na nich obowiązków, będzie mieć w efekcie kluczowe znaczenie z punktu widzenia zwalczania epidemii koronawirusa w Polsce. »
EDM – poznaj nowe obowiązki administratora danych osobowych
Nowe rozporządzenie o dokumentacji medycznej skutkuje uruchomieniem wielu procedur w placówce, począwszy od spełnienia odpowiednich wymagań informatycznych co do systemu IT, a skończywszy na przestrzeganiu regulacji RODO. Jak zatem zgodnie z przepisami rozpocząć prowadzenie dokumentów wyłącznie w formie elektronicznej? »
Wskaźniki i stawki aktualne od 16 maja 2020 r.
Obowiązujące w 2020 r. kwoty podwyższenia kwoty wolnej od potrąceń przypadające na jednego nieosiągającego dochodów członka rodziny, którego pracownik ma na utrzymaniu w sytuacji, gdy z powodu podjętych Polsce działań zapobiegających zarażeniem SARS-CoV-2 pracownikowi zostało obniżone wynagrodzenie lub członek jego rodziny utracił źródło dochodu – obowiązuje od 16 maja 2020 r. na mocy tarczy antykryzysowej 3.0. Sprawdź także inne wskaźniki po zmianach. »
COVID-19 – choroba zawodowa
Ministerstwo Zdrowia uznało COVID-19 – chorobę zakaźną wywołaną wirusem SARS-CoV-2 – za chorobę zawodową, jeżeli w wyniku oceny warunków pracy można stwierdzić bezspornie lub z wysokim prawdopodobieństwem, że spowodowało ją działanie czynników szkodliwych dla zdrowia występujących w środowisku pracy albo pojawiła się w związku ze sposobem wykonywania pracy. Jest to odpowiedź na apel Naczelnej Rady Lekarskiej. »
Prawa pacjenta w dobie koronawirusa
Przyzwyczailiśmy się, że prawa pacjenta są bardzo ważne i muszą być respektowane przez podmioty ochrony zdrowia oraz ich pracowników. Wiemy, że za zbiorowe naruszanie praw pacjenta nakładane są wysokie kary. Co jednak w czasie, gdy przestrzeganie praw pacjenta jest technicznie niewykonalne? »
- « pierwsza
- «
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- »
- ostatnia »