Pracownik miał kontakt z COVID, a sanepid nie odezwał się albo tylko zadzwonił – co robić

/appFiles/site_143/images/autor/M9K2w5oRnUGxrSm.jpeg

Autor: Katarzyna Wrońska-Zblewska

Dodano: 12 listopada 2020
Pracownik miał kontakt z COVID, a sanepid nie odezwał się albo tylko zadzwonił – co robić

W ciągu ostatnich kilku tygodni liczba zachorowań na COVID-19 stale wzrasta. Chorują wszyscy – pracodawcy, pracownicy, zleceniobiorcy, klienci, a nawet lekarze profilaktycy. Służby sanitarne nie nadążają z wydawaniem pisemnych decyzji o nakładanych kwarantannach i posiłkują się kontaktem telefonicznym dla usprawnienia obiegu informacji. Co jednak w sytuacji, gdy sanepid nie odzywa się w ogóle, a pracownik powinien przebywać na kwarantannie? Jak usprawiedliwić taką nieobecność, na jakiej podstawie wypłacać wynagrodzenie lub zasiłek? A może po prostu udzielić urlopu wypoczynkowego?

Pozostało jeszcze 92% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Dołącz do prenumeratorów magazynu

"Stomatologia w praktyce"

Sprawdź ofertę »
Korzyści:
  • prawidłowo wypełnisz dokumentację i sprawnie wdrożysz nowe zmiany prawne
  • otrzymasz gotowe narzędzia – wzory dokumentów ze wskazówkami
  • gotowe instrukcje postępowania, procedury
  • filmy szkoleniowe i webinaria z udziałem ekspertów
  • rozwiniesz swoją wiedzę kliniczną.

Logowanie

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Baner Koronawirus

Najnowszy numer

Nr 80 - kwiecień 2024 r.

AML 80 okladka

Zdarzenia medyczne – obowiązki placówek

Dostępny w wersji elektronicznej