W okresie epidemii wiele gabinetów stomatologicznych zostało zamkniętych. Ten przymusowy urlop nie zwalnia jednak z wypełniania obowiązków, jakie nakładają przepisy o ochronie danych osobowych. Ogólne rozporządzenie o ochronie danych (RODO) gwarantuje bowiem naszym pacjentom pewne prawa, których niedopełnienie może skutkować złożeniem skargi do właściwych organów.
W placówce medycznej zakończył się audyt, który wykazał, że nie stosuje się wystarczających zabezpieczeń danych osobowych i medycznych pacjentów. Sprawdź, jakie środki wybrać, aby postępować zgodnie z przepisami RODO.
Kontakt z pacjentami najczęściej leży po stronie osoby rejestrującej wizyty w gabinecie. Obok umawiania wizyt kontakt ten może się wiązać z przekazywaniem wyników badań, a także informacji o działalności danej placówki. Jaką zatem wiedzę w zakresie ochrony danych osobowych pacjentów powinna posiadać osoba zajmująca takie stanowisko oraz jakich informacji może ona udzielać pacjentom na odległość?
© Wiedza i Praktyka
/WiedzaiPraktyka
/wip