Lekarz nie może dyskredytować innego lekarza – ani osobiście, ani zawodowo
Jeżeli lekarz wystawi nierzetelną opinię o czynnościach innego lekarza, która go dyskredytuje osobiście i zawodowo, musi liczyć się z surową karą dyscyplinarną – postanowienie Sądu Najwyższego z 15 stycznia 2020 r. (sygn. akt I KK 62/19). »
Rękojmia za wady usługi stomatologicznej jest podstawą do reklamacji
Usługi świadczone przez lekarza dentystę nie podlegają pod ustawę konsumencką. Nie zwalnia Cię to jednak z odpowiedzialności za wykonane leczenie, którą ponosisz na zasadach opisanych w Kodeksie cywilnym. Sprawdź, czego może żądać od Ciebie pacjent. »
Ważny etap końcowy leczenia ortodontycznego – czyli co lekarz dentysta powinien wiedzieć o retencji
Pacjent często jest przekonany, że po zdjęciu aparatu nie będzie już musiał użytkować żadnych elementów ortodontycznych w jamie ustnej. Jednak retencja jest ważnym etapem leczenia ortodontycznego. Ma ona utrwalić wyniki osiągnięte podczas aktywnego leczenia ortodontycznego. »
Więcej czasu na wprowadzenie dokumentów ewidencyjnych i sprawozdawczych do BDO
Od 1 stycznia 2020 roku gabinety lekarskie muszą prowadzić ewidencję odpadów oraz sprawozdawczość obowiązkowo w systemie teleinformatycznym. Dokumentację odpadową sporządzamy w Bazie danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami. Od 31 stycznia 2020 roku dopuszczono czasowe prowadzenie dokumentacji w formie papierowej. Jest to jednak przejściowe rozwiązanie, ponieważ docelowo i tak należy wprowadzić dane do systemu informatycznego. »