Przychodnie POZ muszą wdrożyć standardy teleporad

Dodano: 18 sierpnia 2020

Nowe rozporządzenie ministra zdrowia z 12 sierpnia 2020 r. w sprawie standardu organizacyjnego teleporady w ramach podstawowej opieki zdrowotnej (Dz.U. z 2020 r. poz. 1395) precyzuje sposób realizacji teleporady. Określa, jak postępować, gdy lekarzowi nie uda się skontaktować z pacjentem i wizyta się nie odbędzie, a także jak sprawozdawać zdalną realizację świadczenia do NFZ.

Zadaniem lekarza, pielęgniarki czy położnej POZ jest ocena stanu pacjenta i ustalenie, czy taka forma kontaktu z lekarzem jest wystarczająca. Jeśli nie, zalecą wizytę osobistą, wizytę domową lub skierują do szpitala. Teleporada umożliwi wystawianie zarówno e-recept i e-zwolnień, jak i e-skierowań.

Przychodnie POZ mają obowiązek umieszczania informacji o możliwości odbycia teleporady w widocznym miejscu zarówno w przychodni czy w gabinecie, a także na stronie internetowej.  

Wytyczne precyzują też kwestię ochrony bezpieczeństwa danych i zobowiązują świadczeniodawców do przeprowadzanie teleporad w warunkach gwarantujących poufność, w tym zapewnienie braku dostępu osób nieuprawnionych do informacji przekazywanych w związku z ich realizacją.

Przychodnie POZ do końca września muszą się dostosować do wymagań określonych rozporządzeniu. 

Wytyczne konsultanta krajowego w dziedzinie medycyny rodzinnej dotyczące teleporad w podstawowej opiece zdrowotnej udzielanych w czasie epidemii wywołanej wirusem SARS-CoV-2>>

Aktualny numer nie jest dostępny w ramach twojej prenumeraty

Przejdź do Mojej Strefy i sprawdź swoje wydania

Moja strefa »

Chcesz mieć dostęp do tego wydania?

Poznaj ofertę – kliknij w poniższy guzik lub zadzwoń 22 518 29 29

Poznaj ofertę »

Najnowszy numer

Nr 38 - Październik 2020 r.

Gabinet stomatologiczny nr 38 4ML0038

Trzeba udowodnić złe wykonanie zabiegów dentystycznych

Dostępny w wersji elektronicznej